Slider

Madeira, III dalis

2017 m. kovo 29 d., trečiadienis

VIII diena. Levada PR11 Vereda dos Balcoes - Curral das Freieras-Eira do Serrado

Ryte kojos sunkiai lankstėsi, MB sakė, kad NIEKUR daugiau nelips! Bet aš juk žinojau, kad dar tikrai reikės lipti. :))  Na, gal ne lipti, bet eiti tai tikrai!

Kaip tyčia vėl rytas buvo nekažkoks, gaila sėdėti ir laukti gero oro. Tad pažadėjau MB, kad lipti nereikės, tik truputį paeiti ir pažiūrėti gražių vaizdų.

Važiavome į Ribeiro Frio, kur prasideda trumpiausia levada PR11 Vereda dos Balcoes, tik 1,5km pirmyn ir tiek pat atgal. Iš Ribeiro Frio prasideda dar viena ilgesnė levada iki Portelos. Bet mes juk pavargę, tai ėjome trumpesne.
Eiti reikėjo tiesiog gražią trumpą atkarpėlę iki apžvalgos aikštelės, vadinamos balkonu. Ir čia tikrai buvo be galo gražu! Atsiverė begalinė erdvė, kurios nenufotografuosi. Verta paėjėti iki jo.

Kitas mūsų tikslas buvo Curral das Freieras - miestelis, kurį įkūrė vienuolės, gelbėjusios pakrantės gyventojus nuo piratų. Važiuoti nuo Ribeira Frio gaunasi nemažai, nes kelias veda per Funchalį. Raitėme raitėme, MB jau truputį pavargęs sakė, kad ''ar ne per daug garbės tam objektui'', ar verta bus tiek suraičius kelio, ką ten pamatysim?...

Pats miestelis nieko ypatingo, įsikūręs daubos šlaituose.Vaizdelis šiek tiek žemyn.

O centriuke kelios parduotuvėlės su suvenyrais ir restoranėlis. Curral das Freiras garsėja visokiais gaminiais iš kaštainių: likeriu, sirupu, pyragais ir t.t. Gėrėme kavos su pyragu. Sumokėjome tikrai nemažai, o pyragas visai neskanus... Rinkitės ten pačius mažiausius pyragėlius, tokį aš ragavau - tas buvo geras. Likerius ragavom - mums nepadarė įspūdžio.

Truputį sugrįžome keliu ir kilome į kalną.

Čia vėl visas turistinis ''kompleksas'': parduotuvė, WC, kavinė ir viešbutis. Užlipus į apžvalgos aikštelę vaizdai tiesiog užburia! Atsiveria toookia erdvė, tooookia erdvė, kažkas nepaprasto! Nenufotografuojama ir nenupasakojama. MB konstatavo, kad buvo verta važiuoti :)

IX diena. Laisvadienis

Visą dieną saulė ir poilsis!

X diena. PR9 Levada do Caldeirao Verde - pati žaliausia levada

Vėl Madeiros puslapis skelbė, kad levada uždaryta, bet mes nebetikime ir važiuojame link Queimadas Forestry park, kur ji prasideda. Bet čia aš kažkaip beskaitydama praleidau 2 žodelius Forestry park ir nuvažiavome tiesiog į Queimadas (taip rodyklės rodė). Radom parkingą, stovėjo mašiniukai, buvo žmonių. Lyg viskas gerai. Bet ant informacinio stovo užrašyta 2,1 km iki to Forestry park. Na, gal aš kažką sumaišiau?

Klausiau prancūzų šeimos, kurie įsitvėrę skaitė protingą storą žinyną apie Madeirą. Sako, viskas gerai, čia reikia eiti. Dar viena pora - kaip iš akies luptas Džekis Čanas su moterim :) Irgi sakė, kad viskas gerai, čia pradžia.
Einame tuos porą kilometrų...

Kamelijos. Niekada nemačiau jų augančių natūraliai.
Kol prieinam tikrąjį startą su didžiuuuuliais rododendrais!

Levada 6,5 km pirmyn ir 6,5 km atgal, rašė, kad užtruksim 5,5 val. Užtrukome apie 4,5val. su savo papildomais 4km (kad juos kur galas! kojos už tai nepadėkojo:) ) Pakeliui keli kriokliukai ir 4 tuneliai (2 trumpučiai). Ilgesniuose reikėtų turėti prožektorių, nes jie ne tik ilgi - nesimato šviesos tunelio gale, bet ir vietomis žemomis lubomis, reikia saugoti galvą. Taip pat ir kojas, kad į balą neįlipti. Mes turėjom ant galvų tvirtinamus prožektorius, kas buvo labai patogu, nes rankos liko laisvos, galima buvo pasilaikyti ar pasiremti reikalui esant.

Visur bėga-laša-varva vanduo...
Dar tiek liko...
 Finiše laukia tokia kaip aukšta žalia statinė su kriokliu. Labai gražu, bet nufotografuoti sunku.

XI diena. Sao Lourenso pusiasalis

Paskutinė diena, kai turėjome mašiniuką. Ėjimą per Sao Lourenso pusiasalį sąmoningai atidėliojau, nes ten kiekvieną dieną  švietė saulė. Jei ne nuo ryto, tai vėliau tikrai pasirodydavo. Ir orą ten visad matydavome iš savo viešbučio.

Mano planas pasiteisino - šitas pasivaikščiojimas man buvo pats gražiausias, pats įspūdingiausias! Tiek spalvų ir paviršiaus faktūrų vienoje vietoje! Tokia begalinė erdvė, matyti beveik visa sala. Ir tikrai nėra sunkus, galima laisvai eiti su vaikais. Gal tik paskutinė atkarpėlė, kur jau reikia stačiau lipti į kalną yra sunkesnė, priverčia paprakaituoti, bet ten galima ir nelipti, jei sveikata neleidžia (nors nepasigailėsite užlipę. :)

Parkavomės mašiną aikštelėje, nemokamai. Perspėju - WC maršrute nėra! :) Tarp kitko, prie levadų irgi dažniausia WC nėra, bet ten yra medžių, o čia -ne :)

Eiti 4 km pirmyn ir 4 km grįžti. Mes užtrukome apie 3,5 valandas neskubėdami, su pavalgymo sustojimu.

Įsižiūrėkite į uolas, matyti apibyrėję juodi tuneliai, kuriais lava iš žemės gelmių išsiveržė į paviršių.

Skubėkite pamatyti Sao Lourenso pusiasalį, nes dar po 1 milijono metų šito praėjimo nebebus, uolos trupa... :)

Priėjome namuką, čia kažkada gyveno žmonės, vėliau buvo vasarnamis, dar vėliau atiduotas valstybei, įrengta gamtosaugininkų ir gamtos stebėjimo stotis. Į vidų užeiti negalima, bet galite lauke išsikepti kepsnių, kaip darė jaunuolių kompanija.

Lieka visai nedidelė atkarpa, bet stati. Ją įveikus atsiveria paskutinis pusiasalio gabaliukas (tiksliau salelė), jau atskirtas vandens.

Matyti kitos salos
Šuoliukas ir grįžtam atgal :)
MB išrenka vietą pietums.Valgis už kelis eurus, o vaizdas už milijoną!

Paskutines 2 dienas planavau ramiai gulėti prie baseino ir skaityti knygą, o bet tačiau dangus virš Machico buvo toks koks buvo, tai vėl važiavome autobusu į Funchalį ir į savo pamėgtą juodą pliažiuką Prainha netoli Sao Lourenso pusiasalio, kur švietė saulė.

Tai tiek norėjau papasakoti, ačiū už kantrybę skaitant! Nesitikėjau, kad tiek prirašysiu, bet tiek daug norėjau papasakoti ir parodyti. :)

Apibendrinant noriu pasakyti, kad Madeira - nuostabaus grožio sala aktyvaus poilsio mėgėjams. Jei mėgstate tik gulėti paplūdimyje, rinkitės artimesnius kraštus.

Paskutiniai skaičiukai:
  • kelionės paketas dviem 1570 eur (skrydis + viešbutis HB);
  • mašinos nuoma 10 d. - 275 eur;
  • parkingas Varšuvoje 14 d. - 85 zlotai (18 eur);
  • 2 nakvynės po 89 zlotus (viso 40 eur);
  • nuvažiuota Madeiroje apie 700 km;
  • sunaudota apie 45l benzino, kurio kaina už litrą Madeiroje apie 1,5eur (68 eur);
  • mokami objektai + autobusų bilietukai apie 100 eur;
  • užkandžiai, kava, lauktuvės ir pan. dar apie 200 eur;

Viso : 2200 eur.

2 komentarai:

1. Sveiki,o maista pirkote vietoje?:) Ar buvo iskaiciuota i paketa?:)