Slider

Fuerteventura – tūkstančio rusvų atspalvių sala

2023 m. sausio 30 d., pirmadienis

Fuerteventura – viena iš Kanarų salų Atlanto vandenyne. Amžino pavasario, vėjų ir šimtų rusvų atspalvių sala. Sala, kurią įsimylėjau dar namuose, žiūrėdama nuotraukas internete, o nuvykus iš karto pasigailėjau, kad būsiu tik savaitę.

Kada vykti į Fuerteventurą? Saloje galima atostogauti ir keliauti kiaurus metus, bet lietuviai tradiciškai vyksta šaltuoju sezonu. Turbūt dėl to, kad norisi pabėgti nuo lietuviškos žiemos, taip pat dėl skrydžių kainų, nes vasarą jos didžiausios. Mes keliavome kovo pradžioje, oro temperatūra buvo +21 - +24C, vandenyno – turbūt apie +22C (man atrodo, kad toks, kaip Baltijos jūra šilčiausiu metu).

Kaip nuskristi į Fuerteventurą?

1. Tiesioginiais užsakomaisiais skrydžiais su kelionių agentūromis, paprastai tai bus skrydis + viešbutis.
  2. Skrydžiais su persėdimais. Taip galima pagauti labai neblogų kainų. Mes skridome su Ryanair ir Wizzair Kaunas-London Stansted-Fuerteventura-London Luton-Kaunas. Bilietas su papildomu rankiniu bagažu – 160eur žmogui.
  3. Keletą metų buvo tiesioginiai skrydžiai iš Varšuvos su Ryanair, bet šiuo metu jau nėra.

Autonuoma. Autoreisen.com 8 dienoms gerokai pavažinėtą Citroen cactus išsinuomavome už 160eur su pilnu draudimu. Mėgstantiems naujas mašinas rekomenduoju cicar.com. Abi šios firmos nuomoja su įskaičiuotu pilnu draudimu, be paslėptų mokesčių, galima mokėti ir debetine kortele.

Kur apsistoti Fuerteventuroje? Internete dažnai apie diskutuojama, kur mažesnis vėjas, kur šilčiau. Keliavome po visą salą ir didesnių skirtumų nepastebėjau. Gal šiek tiek šilčiau ir mažiau vėjo Morro Jable pliažuose. Bet tikrai visur kitur galima rasti užuovėją. Lygiai taip pat ir viešbučiuose yra vietų, kur vėjas košia kiaurai, o vos užlendi už kokios sienelės ar gyvatvorės, ir vėjo visai nėra.

Jei mėgstate triukšmingesnius kurortus, naktinius klubus – rinkitės Corralejo, man jis pasirodė labiau judrus, daug parduotuvių, barų, triukšmo, šiek tiek pigesni viešbučiai (pastebėjau rinkdamasi savo kelionei). Jei norit ramesnio poilsio – Morro Jable, Jandia, Costa calma, labai jaukus nedidelis – El Cotilo.

Mes pasirinkome Occidental Jandia Playa hotel su "viskas įskaičiuota", užsakinėjom tiesiogiai per Barcelo grupės viešbučių puslapį čia, iš anksto užsakinėjant galima gauti geresnę kainą negu per booking.com. Viešbutis visai patiko, prie pat viešbučio, nusileidus liftu, kilometrai smėlio pliažo, visko užteko, yra keli baseinai, vienas iš jų šildomas, kas šaltuoju sezonu aktualu.

Dažniausia keliautojai klausia, ar ten tikrai taip labai vėjuota? Pirmą rytą pabudę kambaryje tikrai klausėmės vėjo švilpavimo ir beldimo į duris. Vėjas buvo TIKRAI STIPRUS, palmės siūbavo. Iš karto išsigandau, kad prisikroviau lagaminą visiškai netinkamų rūbų. Čia tikrai reikia pasiruošti kaip vykstant į lietuvišką pajūrį – nuo striukės iki maudymuko. Manau, kad prireiks ir suknelės, ir storo megztuko, ir striukės.

Ką pamatyti Fuerteventūroje?

Nors daug kas rašo, kad salą galima apvažiuoti per vieną dieną, bet aš su tuo nesutinku. Apvažiuoti gal ir galima, bet pamatyti, pasidžiaugti – NE.

Kadangi turėjome "viskas įskaičiuota", norėjosi ir šiek tiek pasyvaus poilsio, labai neskubėjome, tad skubantiems ir aktyvesniems maršrutus galima prasitęsti. Aprašysiu ir maršrutus, ir pavienes vietas, kurias galima lengvai "sujungti".

*****

Cofete beach – vienas iš gražiausių pliažų Fuerteventuroje.

Apleistos senos kapinaitės man priminė Nidą

Norint jį pamatyti, reikia atsikratyti neasfaltuotu keliu apie 17km nuo Morro Jable. Tie, kas važiavo Kretoje į Balos beach, supras, koks tas kelias. Tik ne 2 km, o 17 km. Bet verta!

Aukšti kalnai, kilometrus besitęsiantis auksinio smėlio paplūdimys, žydriausia jūra, laisvės pojūtis, mmm.... Sunku nufotografuoti, reikia pajausti...

Jeigu norisi pagulėti pliaže – rinkis bet kurį kvadratinį kilometrą.

Vykstant į Cofetę, galima aplankyti ir Morro Jable miestelį, trumpai pasivaikščioti, apsipirkti be muito vienoje iš keliasdešimties kvepalų parduotuvių – kainos tikrai fantastiškos. Daug parduotuvių yra pakeliui į Jandia pusę. Arba pagulėti ilgame smėlėtame pliaže. Tik nenustebkite šalia pamatę nudistus, kaip atsitiko mums :))) Jokių ženklų, kad tai nudistų pliažas tikrai nematėme, o nudistų kiek tik nori:) Bet pliažas Jandia playa labai ilgas, tęsiasi keletą kilometrų, vietos visiems užtenka.

Morro Jabble švyturys ir po naktinės audros užlietas pliažas

*****

I maršrutas: Occidental Jandia Playa hotel – Sotavento beach – La Pared (del Viejo Rey beach) – Mirador de Sicasumbre – Ajuy – Puertito de los Molinos – viešbutis, viso 193km, 3 val. gryno važiavimo. Žemėlapis

*Sotavento pliažas – balčiausio smėlio paplūdimys salos pietuose, mylimas kaituotojų ir banglentininkų.

Nors taip galima pasakyti apie daugumą Fuerteventuros pliažų. Tiesą pasakius, pačių kaituotojų ir banglentininių matėm nelabai daug, hm...

Pliažą iš aukščiau galima apžvelgti keliose vietose, patogiausia turbūt šiose: 28.101857, -14.27519.

*La Pared miestelis, kuriame yra kelios banglentininkų mokyklos ir viešbučiai, orientuoti į šio sporto mėgėjus. Taip pat nuostabūs pliažai ir uolos. Mums vėl nuskilo, pliažai buvo beveik tušti.

Parkingo koordinatės: 28.214371, -14.221886. Nusileidus žemyn po kaire – pliažas del Viejo Rey.

Po dešine – de la Pared juodas pliažas ir uola-arka. Iki jos galima privažiuoti 28.219255, 14.220535. Ant arkos užlipus net šiek tiek baugu, kai aplink dūžta bangos.

Daug vėjo, bangų, saulės... čia gali pajusti gamtos didybę ir jėgą.

Važiuojant nuo Ajuy link FV-30 kelio, po kaire pastebėkite įdomios formos kalną, primenantį krūtį su speneliu :)

Laimingas vyras :)))

*Nuostabios panoramos atsiveria iš apžvalgos aikštelės Mirador de Sicasumbre (taip pažymėta žemėlapiuose, parkingo koordinatės 28.288261, -14.16225). Kai pirmą kartą važiavome, atrodė, kad ant šio kalno susirinko viso pasaulio vėjai. Turbūt nesu patyrusi stipresnio vėjo! Ėjom pasilenkę ir atkišę užpakalius. Net užtvarų virvelės garsiai zvimbė! VIRVELĖS ZVIMBĖ :)))) O kalno viršuje vos galėjau išlaikyti telefoną rankose, vėjas ūžė mano striukės rankovėse ūūūūū... Kai važiavom pro šią vietą kitą dieną, vėjo beveik visai nebuvo, štai taip.

Nuo kelio iki aikštelės reikia eiti gal tik kokius 200 m.

Takelis į 447m aukštyje įrengtą apžvalgos aikštelę
Fuerteventura – 50 rudų atspalvių sala :) Ypač gražu, kai dangumi slenkantys debesėliai ir saulė sukuria papildomas spalvas ir atspalvius
Jei neklystu, pats Sicasumbre kalnas 528m kitoje kelio pusėje
Saloje daug alijošių ūkių. Iš jų gaminama kosmetika. Nusipirkome alijošiaus gelio nuo nudegimų – labai pravertė

*Ajuy kaimelis ir juodosios olos – labai populiari lankytina vieta Fuerteventuroje.

Atvykus yra nemokamas parkingas prie pat juodo smėlio pliažo. Iki uolų veda takelis, eiti apie 500m. Galima nusileisti ir apžiūrėti 2 olas.

Pirmasis sutiktas burundukas

Mums lietuviams ypač smagu, kad abi olos primena Lietuvos žemėlapio kontūrus.

Kaip nusifotografuoti uolų fone, kai vėjas TOKS gerulis ?
Ne, nepavyko :)))

Kaimelyje keli žuvies restoranėliai ir kavinukės.

Vykstant patarčiau patogiau apsiauti. Takas neilgas, nesunkus, nepavojingas, bet su guminėm šliopkėm eiti bus nepatogu. O jei norėsite pasideginti juodajame pliaže – smėlis gerokai įkaista saulėje.

Puertito de los Molinos ne vaizdinguoju FV-30 keliu (galima ir taip susiplanuoti maršrutą), o sukame į FV-20, taupom laiką.

*Puertito de los Molinos – mažytis kaimelis šalia didingų rūsčių juodų uolų ir juodų akmenų (ne, ne smėlio) paplūdimio. Akmenys pliaže tokie dideli, kad jūros bangoms juos ridenant atgal į jūrą, sklinda labai įdomus ir keistas garsas. Įdomu, kad vasarą čia nebelieka šių stambių juodų akmenų ir atsiranda smėlio paplūdimys, net sunku patikėti.

Štai čia ant stogo įsikūręs hipiškas "Las Bohemias del Amor" restoranėlis

Turint noro arba kol vėjas neišvargino, galima pasivaikščioti taku link Playa del Jarugo. Yra ką pažiūrėti.

Truputį gaila, kad nenuėjome iki labai hipiško, laukinio restorano "Las Bohemias del Amor", apie kurį savo TV laidoje pasakojo Orijus Gasanovas, kažkaip visiškai iš galvos išgaravo, et...

Grįžtam link mašiniuko, o čia jau visas pulkas gražuolių susirinkęs :))) Ir ne taip paprasta jas nubaidyti!

*****

II maršrutas. Viešbutis – Arco de las Penitas – Bentacuria – Mirador Risco de las Penas – El Cotillo – viešbutis. Viso 228 km, važiavimo 3 val. 40 min. Žemėlapis

*Arco de las Penitas – gamtos sukurtas stebuklėlis Fuerteventuroje, kurį ne taip jau paprasta pamatyti.

Maps.me man žadėjo, kad per kokias 20 min įveiksim nedidelį atstumą nuo parkingo iki arkos, bet... grožis reikalauja aukų. Kelias trumpas, bet ohoho, koks nelengvas. Pradžioje reikia eiti lyg ir gana aiškiu takeliu, kol prieini statų kalną, o tada ropškis kaip sugalvosi... Ropšties ropšties ir pakėlęs galvą netikėtai pamatai ją – arką! Tikras prizas! O pasidžiaugti gali tik tol, kol kas nors kitas užsiropš į kalną. Nors gal ir gerai, kad kelias nelengvas, nėra minios turistų, kelias minutes arka tik tavo.

Vaizdas nuo parkingo. Teks užlipti į kalniuką ir surasti arką
Šiek tiek žalumos:)
Takelis greit dingsta ir tenka sugalvot, kaip tokius akmenėlius įveikti
Akmenukas – jūros arkliukas:)
Štai ir ji!

Norintiems pamatyti arką, reikia važiuoti link Ajuy Fv-621 keliu, tada sukti į Fv-627 keliuką ir važiuoti iki Aparcamiento (taškas pažymėtas google.maps). Koordinatės: 28.3861245, -14.1057258, čia yra parkingas. Toliau eiti į kairę nuo parkingo.

Būtina apsiauti patogiai, pasiimti vandens. Mums einant buvo labai karšta ir JOKIO vėjelio, nors visur kitur pūtė gana stiprokas vėjas. Pasivaikščiojimui užtrukome apie 1,5-2 val.

Netoli nuo arkos yra ir mažulytė bažnytėlė Ermita de las Penitos, bet mes tądien turėjome dar kitų planų ir link jos nebėjome.

Toliau važiavome vaizdinguoju vingiuotu FV-30 keliu. Juo pravažiuoti yra tikrai must see Fuerteventuroje.

*Betancuria – senoji Fuerteventuros sostinė. Dabar tai nedidelis miestelis su išpuoselėtu ir žydinčiu senamiesčiu. Keliaujant per salą labai miela sustoti ir pasivaikščioti, o gal ir užkąsti žalumoje skendinčiuose restoranėliuose.

*Pakeliui – Mirador Risco de las Penas. Apžvalgos aikštelė įrengta nebeveikiančiame restorane, bet nedidelę tvorelę peržengti nesunku.

*El Cotillo – ramus nedidelis kurortinis miestelis vakarinėje pakrantėje. Mums pasirodė labai mielas ir jaukus. Savo spalvomis primenantis Graikiją, bet kartu savitas, turintis atšiauraus rimtumo.

Prie miestelio net keletas pliažų, deja, visų neturėjome laiko aplankyti. Man patiko La Concha beach – balto smėlio, aprėmintas lavos "molais". Su atoslūgio paliktais vandens ežeriukais. Labai tinkamas vaikams.

Vidury smėlynų keistų formų viešbutukas

*****

III maršrutas: Hikingas į Calderon Hondo ugnikalnio kraterį – Corralejo – Corralejo kopos

*Hikingas į Calderon Hondo ugnikalnio kraterį. Ėjimas gali būti visiškai nesudėtingas, eina ir vyresni, ir vaikai, o galima pasivaikščiojimą ir pasisunkinti vardan gražių vaizdų ir įspūdžių. Vaikams turėtų būti smagu sutikti tiek daug pūstauodegių burundukų.

Takas prasideda Lajares miestelyje, parkingo koordinatės 28.688996, -13.931451. Rašoma, kad tako ilgis apie 5km, žiedinis maršrutas. Rekomenduočiau keliui šakojantis eiti į dešinę, tada kilsite palengva.

Kalnelis nedidukas, apie 270m aukščio
Šalia dar keletas kalnelių, tinkamų pahikinti, o tolumoje – Lanzarotė

Pagrindinis hikingo prizas – tai, kad gali pasivaikščioti 70 metrų gylio kraterio atbraila ir... pabendrauti su burundukais. Be abejo, įspūdingas ne tik krateris, bet ir atsiveriantys vaizdai į kitus kalnus, Lanzarotės salą.

Krateris

Kraterio gylis 66m

Labutis :)))

Vienu metu ant manęs tupėjo 3 banano norintys burundukai:)

Nusileisti galima lengvu taku arba (kaip daro tie, kas lengvų takų neieško, ha, ha), eiti kalnelio-kaimyno Montana Colorada gūbriu. Tik nusileidimas bus toks statokas, tad lazdos nepamaišytų.

Montana Colorada kalnelis
Įprastai žmonės eina į dešinę, o mes tiesiai:)

Bet yra dar labiau iššūkius mėgstančių žmonių arba tiesiog pašėlusių mamų :) Leisdamiesi nuo Colorada sutikome spėriai į viršų kopiančią ryžtingą įraudusią mamą su neatsilikti priverstais vyru ir 2 paaugliais. Na tikrai, kam tie išminti lengvi keliai?!

Hikingas buvo tikrai įspūdingas ir nepamirštamas!

*Corralejo. Po žygelio keliavome į didžiausią Fuerteventuros kurortą ir uostą. Mieste daug viešbučių, restoranų, klubų, parduotuvių, čia praleidome apie porą valandų, kažko ypatingo apie jį nepasakysiu, tiesiog miestelis mėgstantiems triukšmingesnį kurortą.

*Corralejo kopos tęsiasi apie 11 km pagal FV-104 kelią. Gražu, daug smėlio, bet lietuvių, turinčių Nidos kopas, gal labai ir nenustebins. Gražiausi kopų vaizdai įvairiuose reklaminiuose klipuose nufilmuoti iš drono, o tiesiog vaikštant tas įspūdis ne toks galingas.

Galybė smėlio ir, atrodo, ranka pasiekiamos Isla de Lobos ir Lanzarote

*****

Hikingas į aukščiausią Fuerteventuros viršukalnę – Pico de la Zarza.

Kovo 11-ąją, tokią mums visiems svarbią dieną, norėjosi nuveikti kažką ypatingo. Todėl užkopėm į vieną iš Fuerteventuros viršukalnių – Pico de la Zarza. Aukščiausias kalnas – viso labo 807m virš jūros lygio, todėl daugumai įveikiamas.

Hikingas nėra sudėtingas, sunkesni pirmi 400m ir paskutinis kilometras stačiau į kalną. O tarp jų visai nesunkus ėjimas. Kelias geras, netgi didžioji dalis gali būti pravažiuojama keturračiu.

Einant džiugina besikeičiantys spalvotų kalnų vaizdai, atsiveriantis Sotavento beach, atsirandanti augmenija, besiganančios ožkytės. Užlipus į viršukalnę, pagrindinis prizas – vaizdas į Cofete paplūdimį. Neapsakomas grožis!

Playa de Cofete  iš viršaus
Ilgiausių metų, Lietuva!
Kelias atgal
Išskleidę vėliavą nepaprastai didžiuojamės esantys lietuviai, esantys laisvi

Maršruto pradžia – parkingas už Occidental Jandia Mar viešbučio, 28.05926, -14.328311. 6,5km į priekį ir tiek pat atgal. Į priekį neskubėdami ėjome 2,5 val, atgal 1 val. 40 min.

Dar nuostabiau, kad taip aukštai galėjome švęsti Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną.

Planuojantiems šį maršrutą reiktų nepamiršti vandens, turėti lengvą prakaitui pralaidų drabužį ilgomis rankovėmis (kai kur norisi užsimesti), galvos apdangalą (jei nešiojate), nes pavėsio nebus ir, aišku, apsiauti kedus ar kalnų batus

Ko neaplankėme?

*Gaila, bet nespėjome nuplaukti į Isla de los Lobos (Lobos salą), kurioje galima praleisti keletą valandų, apeiti salą pėsčiomis, apžiūrėti ugnikalnį. Persikelti į salą galima iš Corralejo uosto.

*Oasis parko, jis, manau, aktualus keliaujantiems su vaikais. Čia yra nemažas zoo ir botanikos sodas, į jį iš įvairių salos miestelių veža nemokamas autobusas. Bilietus į parką galima nusipirkti ir internetu.

Kainos ir kita info

*Nepersikėlėme dienai į Lanzarotės salą, ką daugelis rekomenduoja. Persikelti galima keltu iš Corralejo uosto. Kelionė trunka apie 30 min., kainuoja 20-33eur. Kadangi Fuerteventuros per dieną neapžiūrėjome, tai ir Lanzarotei nusprendėme kada nors skirti atskirą kelionę.

*****

Ar dar grįšiu į Fuerteventurą? Labai norėčiau!

6 komentarai:

1. Ačiū už nuostabų straipsnį! Tai magiška vieta į kurią vis norisi sugrižti.

AtsakytiPanaikinti
  2. Nuostabus straipsnis apie nuostabią salą!

3. Ačiūūūū... Esam buvę, bet matau, kad pasilikome dar vietos save nustebinti su sala, kaip antai Playa de Cofete, į kurią bevažiuojant suabejojome, ar važiuojame ten kur reikia :) Dabar jau suprantu, ką praradome, bent jau laikinai :)