Slider

Pavasario savaitgalis Romoje. I dalis

2018 m. balandžio 9 d., pirmadienis

Kai įdėjau į FB nuotraukas iš savaitgalio Romoje, draugė užklausė: o kur pasakojimas? Kur nuotykiai? Šį kartą ypatingų nuotykių nebuvo (gal ir gerai :)), bet pasakojimas bus. Nors atrodo, kad turbūt jau visi ten pabuvojo, bet gal dar kam nors bus įdomu ir naudinga.

Šį kartą nebus didelių oh! ir ach!, kaip buvo pirmą sykį, kai prieš daugiau kaip 20 metų atvažiavau į Romą iš ką tik laisvę atgavusios Lietuvos. Tada viskas buvo TAIP GRAŽU ir TAIP NEREALU, kaip tik gali būti pirmą kartą. Pirmą kartą tokia didžiulė ir įspūdinga šv. Petro ir Povilo bažnyčia Vatikane, krikščionybės pėdsakai kur tik bepasisuksi, cappuccino iš aparato (taip, tada Lietuvoje gėrėme tik tirpią iš pakelio...)  stalai su baltomis staltiesėmis ir tikra pica. Dabar viskas buvo kitaip, bet vis tiek Roma, kaip ir visa Italija, yra nuostabi. Ir puikiai tinka trumpam išrūkti iš rutinos, kai nebegali sulaukti atostogų arba vietoje gimtadienio baliaus. Man tiko abi priežastys :) Ir dar MB nebuvo čia buvęs. 20 ar 25 metai Romai tarsi akimirksnis, niekas labai nepasikeitė, bet vis tik atradau ir šį tą naujo. Bet apie viską iš eilės.

Penktadienis

Į Romą atskridome su Wizzair avialinijomis, nes prieš pusmetį įsigijau klubo narystę ir tą juk reikia išnaudoti. Nusileidę 8.00 Fjumičino  (Fiumicino) oro uoste ėjome į Terravision autobusų stotelę. Bilietus į autobusą pirkau internetu iš anksto po 5 eur į Romą ir po 4 eur atgal www.terravision.eu.

Pirkau iš anksto, nes buvau skaičiusi, kad pirma suleidžia keleivius su bilietais (nors jie galioja ne tik pasirinktam laikui, bet ir visai dienai, jei vėluotų autobusas), o po to pirkusius bilietus vietoje. Ar vietoje pirkti bus brangiau nepatikrinau, bet į autobusą leido keleivius bet kaip. Laimei, visi sutilpome. Autobusas turėjo išvykti 9:15, bet tokiu metu tik atėjo mergaitė-kontrolierė, išvažiavome apie 9:40 ir jokio streso :) Čia juk Italija :)

Iki Romos centre esančios Termini stoties važiavome apie valandą laiko. Apartamentus užsisakėme 10 min pėsčiomis nuo Termini stoties. Nors šis rajonas aprašomas kaip nesaugus ir visoks ne..., bet tarp turistų jis labai populiarus, nes galima rasti nakvynę daug pigiau. Be to, stotis ir metro visai šalia Visokie įtartini tipai pranyksta paėjus porą šimtų metrų nuo stoties. Pačioje stotyje buvo daug užkandinių, kavinukių, bet kainos nebuvo labai mažos. Užkandome po gabalą traškios picos ir patraukėme ieškoti apartamentų.

Apartamentuose  Azzura Guest House palikome lagaminus, nes registracija turėjo prasidėti tik nuo 14 valandos. Apartamentai labai geroje vietoje, visos įžymios vietos netoli, galima nueiti pėsčiomis. Netoli ir Coop supermarketas, ką Romoje retokai pasitaiko rasti. Keli žingsniai iki Via Nacionale - gatvės, pilnos brangių ir nelabai parduotuvių.

Penktadienio planas - apžiūrėti Koliziejų ir Forumą. Į abu objektus buvo vienas bilietas, galiojantis 2 dienas iš eilės. Mes pirkome bilietus iš anksto internetu, ką ir kitiems patariu daryti, nes eilės prie Koliziejaus būna labai ilgos, gali tekti laukti valandą ar daugiau. Tiesa, jei ateisite labai anksti arba pirmiausiai eisite į Forumą, tada gal nereikės tiek stovėti.

Suaugusiam bilietas 12 eur (+2 eur internetiniai bilietai); studentui - 7,5 eur, vaikams iki 18 metų - nemokamai.

Koliziejus - be abejonės įspūdingas, kiek kartų jame beapsilankytum. Jei norite apeiti ir po arena buvusius aukštus ar pasikelti į patį viršų, reikia imti ekskursiją. Bet viskas ir taip gerai matosi, galima vaikščioti kiek tik norisi. Mes užtrukome apie valandą.

Romos Forumas - didžiulis pastatų kompleksas, išsidėstęs tarp Kapitolijaus kalvos, Palatino kalvos ir Koliziejaus. Čia kadaise virė visas Romos gyvenimas, buvo daugybė šventyklų, arkų, senato pasėdžių salė ir kt. Dabar tai griuvėsiai, bet vis tiek įspūdingi. Jei norite geriau įsivaizduoti, kaip viskas atrodė, nusipirkite knygą, kur yra buvusių pastatų vizualizacijos.

Perėję Forumą išėjome į Venecijos aikštę, apžiūrėjome paminklą Viktorui Emanueliui II-ajam (Monumento Nazionale Vittorio Emanuele II) - pirmajam suvienytos Italijos karaliui. Prie paminklo karaliui ilsisi nežinomo kareivio palaikai.

Grandiozinis pastatas - paminklas, kuris vietinių pašaipiai vadinamas "vestuviniu tortu", "spausdinimo mašinėle" ir pan. Bet, kad jis įspūdingas, negali ginčytis. Ir ypač patiko mano vyrui. Vyro architekto projektuotas, vyrams ir patinka :)

Užlipome į viršų, iš balkono atsivėrė graži panorama:

Liftu ant stogo nesikėlėme, pataupėme, nes pasikėlimas - 10 eur žmogui.

Pamažu nuėjome iki Trevi fontano. Čia bet kuriuo paros metu gausu žmonių.

Jei vis dar nežinote, į Trevi fontaną reikia įmesti monetą dešine ranka per kairį petį, stovint nugara į fontaną. Žinoma, jei norite čia dar kartą sugrįžti. Tikrai veikia! Aš juk sugrįžau :)

Istoriniame Romos centre viskas netoliese, tad galima labai stipriai nesilaikyti jokių planų, vis tiek apeisite visas įžymybes. Reikia tiesiog atsipalaiduoti ir mėgautis.

Apie 17 val. mes jau buvome apartamentuose, gerokai sušąlę ir pavargę, nuėję "tik" 15 800 žingsnių :) Bet kadangi mes "gyvi" nuo 3.30 ryto, tai vakarinį pasivaikščiojimą atidėjome kitam vakarui.

Šeštadienis

Šią dieną numatėme skirti Vatikanui. Pagal planą turėjome prie šv. Petro bazilikos būti apie 8:15-8:30, kad nereikėtų stovėti ilgos eilės, bet... 8:00 išėję iš namų, pavažiavę metro iki Ottaviano-San Pietro sustojimo (puikus kojas taupantis sprendimas), prie bazilikos atsiradome 8:45 ir supratome, kad jau pasivėlinome, nes eilė užėmė 2 trečdalius aikštės perimetro. Bet nenusiminėme, nes saulė švietė, buvo kur kas šilčiau nei vakar, o aplink būriai japonų ir kinų, kurių fotosesijas gali stebėti ir stebėti :)

Gangnam style ? :)
Prastovėję beveik valandą ir praėję daiktų patikrą patekome į bazilikos vidų. Įėjimas nemokamas. Iš karto nuėjome dešiniau, link pakilimo į kupolą. Iki kupolo viršaus galima lipti laiptais už 8 eur arba pusę kelio užsikelti liftu už 10 eur, o tada dar 320 laiptelių iki viršaus. Aišku, rinkamės liftą. O užsikėlus vaizdai atsivėrė nepaprasti.

Kupolas
Jo vidus padengtas mozaikomis
Vatikano sodai ir popiežiaus rezidencija
Žemyn leistis buvo daug lengviau
Nusileidę žemyn nuėjome į bazilikos vidų. Šį kartą didybė ir bazilikos mąstai manęs jau nebepribloškė, bet nesigailiu atėjusi, tikrai ypatinga vieta. Ir, žinoma, vėl kaip ir prieš daug metų įėjau paglostyti šv. Petro pėdos ir sugalvoti noro. Juk kažkada sugalvotas išsipildė!

Šalia zakristijos (ieškokite dešinėje bazilikos pusėje) nupirkome tuščią buteliuką, kurį paslaugiai mums užpildė švęstu vandeniu. Šia dovana labai pradžiuginome vyro mamą.

Prie bažnyčios buti šveicarų gvardiečiai. 1506 m. šveicarų karius savo asmeninei apsaugai pasirinko popiežius Julijus II. Kaip manoma, būtent šveicarai buvo pasirinkti todėl, kad XVI a. pradžioje jų pėstininkai buvo laikomi vieni geriausių pasaulyje ir gana sėkmingai kovojo daugybėje to meto konfliktų. Nuo kitų pasaulio kariuomenių šveicarų gvardiečiai skiriasi tuo, kad pagrindinė jų funkcija yra ne konkrečios valstybės, o popiežiaus asmens apsauga. Jais gali būti tik tikri šveicarai vyrai katalikai, atlikę karinę tarnybą ir ne žemesni negu 174 cm ūgio. Daugiau įdomių faktų apie juos galima pasiskaityti čia.

Toliau keliavome į Vatikano muziejų. Iš anksto nusipirkome bilietus internetu po 21 eur. Jei pirksite vietoje, mokėsite 17 eur. Bet tada tektų stovėti tikrai ilgą eilę. O mes įėjome be eilės.

Žemėlapių salė

Aplink muziejų zujo visokiomis kalbomis kalbantys gidai, siūlantys ekskursijas. Iš tiesų verta tokį gidą pasiimti ar bent jau pasiklausyti, ką pasakoja po muziejų grupes vedžiojantys gidai. Va taip besiklausydama ėjau ėjau ir staiga supratau, kad einu viena. Puoliau skambinti vyrui, tarėmės, kad jo palauksiu, bet laukiau laukiau, praėjo minios žmonių, nesulaukiau. Pasirodo, jis nuėjo kitu keliu... Tada sutarėm susitikti Siksto koplyčioje. Kokia susitikimo vieta galėtų būti dar netinkamesnė??? Siksto koplyčioje TOKIA minia žmonių, dar tvarkdariai nuolat ragina eiti, su kuo nors susitikti tiesiog neįmanoma... Po ilgų klaidžiojimų ir skambučių pagaliau susitinkome kavinėje, kur neskaniai pavalgę (nebebuvo jėgų ieškoti ko nors skanaus), išėjome labiausiai fotografuojamais muziejaus laiptais.

Patraukėme link Angelų pilies.

Šv.Angelo pilis (Castel Sant Angelo)

Toliau - link Navonos aikštės (Piazza Navona).

Navonos aikštė su jaukia šv. Agnietės bažnyčia. Šv.Agnietė buvo nukankinta už tai, kad atsisakė tekėti už pagonio. Centre yra įspūdingas Keturių upių fontanas.

Maurų fontanas
Priėjome Panteoną. Tiesą pasakius, jis mane pribloškė savo didybe. Nebuvau jo mačiusi anksčiau, tad labai džiaugiausi atradusi.

Panteonas - šventykla, skirta senovės romėnų dievams, pastatyta 126 m. valdant Romos imperatoriui Hadrianui. Vėliau, atsiradus krikščionybei, šventykla pertvarkyta į bažnyčią, pavadinant ją švč. Mergelės Marijos ir Visų kankinių vardu. Šventykloje visiškai nėra langų, šviesa patenka tik pro 9 m. skersmens angą kupolo viršuje ir atidarytas duris.

Panteono įėjimą kadaise puošė trikampė bronzinė plokštė, kuri tuometinio popiežiaus įsakymu buvo nuimta ir iš jos padarytas šv. Petro bazilikos baldakimas.

Atstovėjome apie 20 minučių eilėje, visai nenuobodžiai, besiklausydami labai kokybiškai atliekamų Pink Floyd dainų. Deja,  į vidų nepakliuvome, nes prasidėjo mišios. Įėjimas nemokamas iki 19 val., bet nusprendėme nebelaukti mišių pabaigos ir sugrįžti kitą dieną.

Viduje:

Prie Panteono užsukome į nuostabią maisto parduotuvėlę, prisiragavome visokių dešryčių ir sūrio. Joje taip pat buvo siūlomas aperityvas su užkandžiais, kas labai populiaru Romoje. Siūlau nepraeiti pro šalį.

Grįždami namo dar sykį praėjome pro paminklą Viktorui Emanueliui II-jam (pro jį ėjome daugybę kartų).

Užlipome į paminklo kairėje esančią Kapitolijaus kalvą (tą pamiršome padaryti, kai ėjome pirmą dieną).

Laiptus ir aikštę projektavo Mikelandželas. Taip, kur bepasisuksi - istorija.

Randome ir vilkės, maitinančios Remą ir Romulą (Romos įkūrėjus), skulptūros kopiją.

Taip kiemeliais ir gatvelėmis, užsukdami į parduotuves ir sugrįžome namo. Tądien - 16 500 žingsnių.

II-oji pasakojimo dalis https://www.noriuirkeliauju.lt/2018/04/pavasario-savaitgalis-romoje-ii-dalis.html

4 komentarai:

1. Aš dėlto ir nepirkau narystės, nes paskui dirbti nebus kada, reikės skraidyti po pasaulį :-)

AtsakytiPanaikinti
  2. :))) Nieko nieko, tas visai nevargina :)

3. Kaip tik pernai liepą ir pirkau narystę kartu su Roma :D Taip pat grįžau ten antrą kart ir net 5 dienom su 4 draugėm. Kokio gerumo buvo kelionė!
    Narystę išnaudoju toliau ;) Kijevas ;)

AtsakytiPanaikinti
  4. Puiku! Taip, narystė tikrai apsimoka,jei keliauji dažnai ar su vaikais. Visai šeimai nemažai susitaupo. Mes visa šeima vasarą skrisim į Nicą,uch kaip laukiu :)