Slider

Kaip Hario Poterio fanės į Londoną važiavo

2017 m. spalio 19 d., ketvirtadienis

Kas pirmiausiai šauna į galvą atsiminus šią kelionę? Buvo puiku! :) Nors visgi kelionėje netrūko ekspromto, išsiblaškymo ir laimingų atsitiktinumų - tikrai to buvo kur kas daugiau negu visada. Jeigu paprastai mėgstu viską gerai suplanuoti, šioje kelionėje planai ir ekspromtai dėliojosi santykiu 50:50. Apie išsiblaškymus (laimingai pasibaigusius žioplumus?) papasakosiu eigoje :)

Pirmiausiai, kaip visada, priešistorė. Į Londoną niekada per daug netroškau nuvažiuoti. Tiesiog jis niekada nebuvo mano svajonių miestas. Sakiau sau, kad gal kažkada reikės... Pernai, kaip ir kasmet, prieš Kalėdas per televiziją su vaikais po kelis kartus peržiūrėjome visas Hario Poterio serijas. Tiesą pasakius, jau mokame beveik mintinai :) Man ir vyriausiajai dukrai - tai tikras su Kalėdomis susijęs ritualas. Vyresnėlė užaugo kartu su Hariu Poteriu, kasmet po naują filmo seriją, kurios su nekantrumu laukdavo. Pradžioje pirkdavome kasetes, diskus ir žiūrėdavome daugybę kartų. Vėliau sekė knygos. Dabar ir jaunesnės dukros tapo tikromis Hario Poterio fanėmis. Taigi, pernai prieš Kalėdas jaukiai besėdint kartu ir bežiūrint filmą, garsiai pasvajojau, kad reiktų vieną sykį imti ir nuvažiuoti prieš Kalėdas į Londoną, į Warner Bros studiją "pas Harį Poterį''. Ir gal net numegzti visiems Grifų gūžtos šalikus... Garsus pasvarstymas buvo entuziastingai sutiktas :) Bet šią vasarą pasitaikius neblogiems bilietams rugsėjį į Londoną, pagalvojau, kad kam tiek ilgai laukti, juk galima važiuoti ir anksčiau.

Šį kartą keliavome 4-iese: aš ir trys mano dukros. Tėtukas, deja, negalėjo vykti, tad nuotraukos šį kartą bus gal ne tokios kokybiškos. Be to, mes daugiau gėrėme vaizdus akimis, o ne fotoaparatu.

Lėktuvo bilietus Kaunas - Londonas Lutonas - Kaunas su Wizzair nusipirkome, viešbutį užsakėme ir prasidėjo kelionės planavimas. Prisipažinsiu, kad man sudėtingiausia buvo perprasti Londono transporto bilietų kainas. Todėl apie tai papasakosiu šiek tiek smulkiau (kam viskas aišku, tiesiog praleiskite).

I-oji diena

Atskridus pirmiausiai reikėjo nusigauti iš Londono Luton oro uosto iki miesto, iki Victoria autobusų stoties pačiame Londono centre. Yra keli būdai nusigauti, pigiausias - autobusu. Pirkite bilietus kuo anksčiau per www.easybus.com. Bilietų kainos nuo £2. Aš į vieną pusę pirkau už £4, o atgal už £2. Easy bus - tai ne vežėjo pavadinimas, tai tik pardavimo kompanija. Todėl rinkdamiesi autobusą žiūrėkite National Express kompaniją, nes Greenline visada kainuos brangiau. Bilietus reikia atsispausdinti.

Kelionė iki Victoria stoties trunka 1 val. 20 min.

Žinoma, bilietus galima pirkti ir atskridus, bet jau pigiai nebus. Atskridę mes su tuo spausdintu lapu nuėjome prie autobuso stotelės ir buvome pastatytos į eilutę. Laiko labai tiksliai nežiūrėjo, tiesiog visus iš eilės rikiavo ir sodino į autobusus. Taigi, mes įsėdome į šiek tiek ankstesnį nei buvo oficialiai numatyta.

Jei po Londoną keliausite visuomeniniu transportu, reikia apsispręsti, kaip mokėsite už važiavimą. Čia prasideda visokie piko-ne piko laikai, zonos, skirtingi mokesčiai vaikams, dienos limitai ir t.t. - sukasi galva...

Mes pasirinkome mokėti vadinamą ''pay as you go'' variantą, pirkome Oyster korteles (arba tinka bekontaktės bankinės kortelės, arba mobili aplikacija telefone), kurios tinka apmokėti metro, autobuse, tramvajuje, traukinyje. Kiekvienas keleivis turi turėti atskirą kortelę.

• Iki 5 metų vaikai visur važiuoja nemokamai (jokių kortelių nereikia).
  • 5-10 metų vaikai važiuoja irgi nemokamai metro, autobusais, tramvajais, bet ne visais traukiniais (kortelių nereikia).
  • 11-15 metų vaikai važiuoja viskuo už pusę kainos, dienos limitas irgi už pusę kainos, tik reikalingas arba Oyster'is su nuotrauka (čia sudėtingas kelias) arba nusipirkus įprastą Oyster'į, jam reikia pritaikyti (jei taip galima pasakyti) vaikišką nuolaidą, kuri galioja 2 savaites.
  • Studentams, deja, yra nuolaidos tik jei studijuoja Didžiojoje Britanijoje.

Taigi, metro stotyje automate po £5 nusipirkome Oyster'ius (gražinant kortelę galima atgauti sumokėtus pinigus): mums 2 suaugusioms ir  12-metei Urtei.  Saulei - 9 metai, tad jai nieko pirkti nereikėjo.

Prie pardavimo automatų budi malonūs padėjėjai, kurie viską paaiškina, jei kas neaišku. Tokia padėjėja ir pritaikė-įvedė vaikišką nuolaidą Urtei. Kiekvienas važiuojantis turi turėti savo atskirą Oyster'į, kurį žymi įeidamas ir išeidamas į/iš metro ar traukinio, arba tik įlipdamas į autobusą.

Korteles galima papildyti grynais ar kortele automatuose metro ir kitokiose stotyse, taip pat pasitikrinti ir likutį.

Dar reikėtų žinoti, kad egzistuoja dienos limitas, kurio dydis priklauso, kuriose zonose važinėjate. Tai reiškia, kad kai pasieksite dienos limitą, toliau važinėsite nemokamai. Kuo toliau nuo centro gyvenate, tuo brangesnė važiavimo kaina. Todėl reiktų gerai pagalvoti, ar verta pigiai mokėti už viešbutį 9 zonoj ir brangiai važinėtis, ar brangiau sumokėti už viešbutį ir pigiau važinėtis.

Apie transportą smulkiau galite pasiskaityti specialiame tam skirtame puslapyje: https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless?intcmp=8257.

Atvažiavę į Victoria autobusų stotį nusprendėme, kad į viešbutį nevažiuosime, pataupysime laiką, nes jau buvo gerokai po pietų, o ir vien tam, kad pasidėti kuprines, reiktų išleisti apie £13.

Mūsų šios dienos tikslas buvo tiesiog pasivaikščioti, nueiti ir apžiūrėti tiek, kiek kojos neš. Oras buvo puikus, tad per tvorą pažiūrėjom į Buckingham'o rūmus, užsukome į karališkų suvenyrų ir karališkų kainų parduotuvėlę.

Mus pralinksmino milžiniškos sargybinių kepurės iš meškų kailio
Toliau eidamos the Mall bulvaru užsukome į St. James's parką, pilną voverių ir didžiulių žąsų, čia vaikams ypač patiko.

Jau slepia žiemai atsargas
Pasižvalgėme po Trafalgar'o aikštę. Čia yra ir Nacionalinė galerija, kurios lankymas nemokamas.

Radome net paminklą ''like'ui''.

Toliau prasukome pro Piccadily žiedą su Eros statula.

Galiausiai pasiekėme Kinų rajoną, kurį aš įsivaizdavau daug didesnį ir visai kitokį, tai šiek tiek nuvylė. Čia jau mūsų skrandžiams ir kojoms baigėsi kantrybė, todėl pagal Londono gido (labai pravertė V. Anusaitės ''Savas Londonas") rekomendacijas pavalgyti nuėjome į Wong Kei restoraną, kuris, anot gido, vienu metu gali sutalpinti 500 valgytojų.

Tikrai, restoranas per 4 aukštus, žmonių pilna, bet mums atsirado vietos. Labai peralkę vietoje žadėtų dviejų porcijų užsisakėme tris, ir, aišku, visko neįveikėme. Persivalgėm už £35, kuriuos reikėjo sumokėti grynais. Maloni smulkmena - gavome visą arbatinuką arbatos nemokamai.

Grynųjų Londone patariu turėti, tikrai daug kur prireikia. Aš oro uoste išsikeičiau £30 ir tikėjausi, kad man tiek užteks, visur atsiskaitinėsiu kortele, bet teko dar porą kartų pasiimti iš bankomato. Mažos parduotuvėlės, kavinės, maisto turgeliai - daug kur net nėra galimybės atsiskaityti kortele arba reikia pirkti už didesnę sumą.

China Town
Pavalgę dar šiek tiek pasivaikštinėjome, nors į šalia esantį Soho rajoną nebėjome. Šiek tiek paėjus supratau, kad gal geriau ten eiti be vaikų.

Nors atrodė, kad dar tik 21 val., bet jautėmės kažkaip įtartinai pavargę. Tada atsiminėme, kad Lietuvoje jau 23 val. ir tapo aišku, kad jau pats metas važiuoti į viešbutį.

Per 30 min metro pasiekėme 3-ąją zoną, Acton Town stotelę ir savo viešbutį tokiu pat pavadinimu (nuoroda).

Didžiausi viešbučio pliusai - jis yra prie pat metro, netoli centro ir jame gavome pusryčius. Ir dar užsakinėdama per booking.com gavau 100 eurų arba 92 svarų vertės  dovanų kuponą, kurį galėjome išleisti įvairioms pramogoms. Ir dar grįžusi namo atgavau už viešbutį 75 eurus! Taigi, viešbučio pasirinkimu likome patenkintos.

Čia daugeliui tautiečių gali kilti klausimas, kam Londone viešbutis? Nepatikėsite, bet mes neturime Londone gyvenančių jokių giminaičių ar draugų, ir tik šį kartą dėl to pasigailėjome :)

II-oji diena

Po visai neblogų pusryčių vėl sėdome į metro ir važiavome iki Monument stotelės. Prieš savaitę buvau rezervavusi nemokamą apsilankymą Sky Garden apžvalgos aikštelėje.

Visada labai smagu pažvelgti į miestą iš aukštai. Londone yra kelios tokios vietos, pora iš jų - gerai žinomas London Eye apžvalgos ratas ir Shard dangoraižis. Tačiau jų abiejų kainos - nuo £26, vaikams šiek tiek mažiau, o tai 4 personoms gaunasi labai jau nemaža suma. Todėl esu labai dėkinga savo draugei Astai už idėją aplankyti Sky Garden. Oficialiai lankymuisi skirta 1 val., bet niekas netikrina, galima būti kiek nori. Aikštelė 35-ame dangoraižio aukšte, su nuostabiu interjeru, tropiniu sodu ir, aišku, vaizdais. Tikrai nesitikėjau, kad man ten taip patiks, labai įspūdinga visuma.

Namas - fenas? televizorius? :)
Minėtasis Shard ('"šukės") dangoraižis, kuris irgi turi apžvalgos aikštelę

Pasisotinę gražių vaizdų, keliavome toliau. Visai netoli Sky Garden stūkso Taueris -  tvirtovė, kur dabar saugomos karališkosios šeimos brangenybės, gausi įvairių laikų ginkluotės kolekcija, atkurtas viduramžių karalių kambarių interjeras. Iki XVII a. Londono Taueris buvo viena karaliaus rezidencijų. Čia taip pat iki 1820 m. buvo kalėjimas. Taueryje įvykdyta mirties bausmė daugybei Anglijos valstybės veikėjų − karaliams Henrikui VI-ajam ir Eduardui V-ajam su broliu Ričardu, Henriko VIII žmonoms Anai Bolein ir Katerinai Hovard, Škotijos  karalienei Marijai Stiuart, humanistui Tomui Morui. Įspūdingas statinys ir jo istorija, bet mes tą kartą tik praėjome pro šalį.

Londono Taueris
Sky Garden dangoraižis iš toli
Sutikome nematomą žmogų:)
Gražuolis Tauerio tiltas
Dar būdamos Sky Garden'e stebėjome tilto pakėlimą. Mano minėtoje knygoje apie Londoną perskaičiau įdomią istoriją apie drąsų dviaukščio autobuso vairuotoją, kuris 1952 m. netyčia atsidūrė ant Tauerio tilto jo pakilimo metu, ir sugebėjo peršokti beveik metro pločio atsivėrusią prarają. Už tai buvo apdovanotas £10 premija. Sakyčiau, įspūdingas apdovanojimas :)

Taueris nuo kito kranto
Neskubėdamos dar pasivaikščiojome pietine Temzės pakrante iki karinio laivo Belfast, šiek tiek pavargome, pavažiavome stotelę su metro ir išlipome prie pat London Eye. Išėję iš metro stoties už Hungerford tilto užtikome maisto turgelį, kur nusipirkome tiesiai iš krosnies ištrauktų picų.

Tokie turgeliai, kaip supratau, yra Londone populiarūs ne tik tarp turistų, bet ir tarp ofisų darbuotojų. Šviežias maistas už £4-6. Daugybė kostiumuotų vyrų ir moterų prisiperka maisto dėžučių ir susėdę  krantinėje pietauja.

Kažkur beeinant gatve

Parlamentas ir Big Benas (Saulė pakomentavo: ''Kodėl, kai mes keliaujame, vis kažkas būna apdėtas?")
Toliau perėjome Vestminsterio tiltą, pasigrožėjome Big Benu ir Parlamento rūmais, apėjome gražuolę beveik 1000 metų senumo Vestminsterio abatiją. Į abatijos vidų, gaila, nėjome, nes brangoka. Jei būsite sekmadienį Londone, per pamaldas galite ten pakliūti nemokamai.

London Eye ratelis
Vestminsterio abatija

Tarp abatijos ir Parlamento rūmų aptikome nedidelį skverelį su paminklais įžymiems žmonėms. Man labiausiai patiko Čerčilis.

Paminklas Čerčiliui.
Vienas iš Londono simbolių. Įsivaizduokit, telefonas veikia! Norėčiau sužinoti jo naudojimosi metinę statistiką :)
Prieš kelionę ilgai svarstėme, kam išleisti Booking'o dovanotus £92. Jau buvome nusprendę važiuoti Hop op-hop off autobusu, bet Saulė ėmė ir išprašė eiti į Madam Tussaud vaškinių figūrų muziejų. Na ir gerai, kad nuėjome, vaikams labai patiko. Esu buvusi Madam Tussaud muziejuje Amsterdame, tai angliškas kažkuo ypatingai nesiskiria, sakyčiau, skirtas vaikams. Ir, mano nuomone, tikrai nevertas tokios didelės kainos. Bet nemokamai visai neblogas.

Saulės noras pamatyti karalienę išsipildė :)

Tą vakarą dar buvome numatę aplankyti nemokamą Britų muziejų, kuris penktadieniais dirba iki 20.30 val., bet atsigėrę kavos ir kakavos Starbucks'e - dar vienas Saulės noras... ir iš kur tie vaikai tokių norų prisigalvoja? :) , - nusprendėme, kad ir jį paliksime kitam kartui. Tad aš su mažiukėmis sėdau į metro, o vyresnėlė, radusi dar šiek tiek jėgų, išvažiavo ieškoti kažkokio ypatingo knygyno.

III-oji diena

16 val. buvo numatytas Warner Bros studijos lankymas, ten reikėjo būti 15.40, važiuoti metro-traukiniu-autobusu, tad suskaičiavau, kad turime laiko iki 14.00. Užtai ryte sėdome į metro ir nuvažiavome į Camden Town'ą. Tądien bendru sutarimu nutarėme tiesiog apsižvalgyti Camden'o ir Portobelo turguose. Būtent, tiesiog moteriškai apsižvalgyti, na, gal dar kokį suvenyrą nusipirkti. Ir turgūs mūsų nenuvylė - daug spalvų, smagaus meniško nuplaukimo, įdomių žmonių ir daikčiukų, kvapų, maisto - viskas mums patiko.

Išėjus iš metro stotelės iš karto atsiduri gatvėje-turguje, einant toliau patenki į kitas turgaus dalis su stogu ir be stogo. Klaidžioji, žiūri, uostai. Smagumėlis!

Arbatėlė su Skrybėliumi
Rankinukas - akordeonas... Kodėl gi ne?
Pajautėme, kaip pamažu artėjome prie Hario Poterio

Laikas bėgo greitai, jau sunkiai galėjome pakęsti gaminamo maisto kvapus, bet nusprendėme užkąsti ne čia, o Portobello turguje. Padarėme klaidą, nes tokio maisto pasirinkimo Portobello turguje neberadome.

Portobello turgaus ieškokite Notting Hill rajone, metro sustojimas to paties pavadinimo. Turgus tiesiog gatvėje, tęsiasi 2-3 km nuo Notting Hill Gate iki Golborne Road. Daugybė žmonių, sendaikčių, drabužių, baldų, šiek tiek maisto ir dar visko visko, ką sunku suklasifikuoti. Čia nefotografavome to viso šurmulio, bet stengėmės nepamesti viena kitos.

Man labiau patiko dairytis į namus, jaučiausi tarsi filme. Kažkaip atrodo nerealu, kai vaikštai po vietas, matytas filmuose.

Aišku, vaikščiodamos užtrukome, tada vos ne bėgte bėgome į metro, važiavome iki Euston stoties. Išlipę didžiulėje stotyje puolėme ieškoti traukinio išvykimo perono. Tada vėl skubėjome pirkti bilietų. Oyster'yje pinigų buvo per mažai, pildyti nebebuvo kada, prie kasų ilgos eilės, tad nubėgome prie bilietų automatų. Tikėjausi, kad mažiausiai bus nemokamai, bet ne, vaikams iki 15 metų traukinys iki Wadford Junction ir atgal - £5,40, suaugusiam £11,40. Darbo dienomis ir piko metu gali būti kitos kainos. Vėl bėgte iki traukinio, nes kitas tik už 20 minučių. Kažkur internete skaičiau, kad nuo Euston stoties iki Wadford Junction važiuoti reikia tik 20 minučių, bet pasirodo, kad visas 40 min.

Jau atsisėdau, pradėjau nervuotis - mačiau, kad pavėluosim tikrai. O dar ant bilieto buvo parašyta, kad reikia būti prieš 20 minučių iki paskirto laiko. Pasakiau sau, kad nieko, prašysim maldausim, turės įleisti. Išlipusios iš traukinio vėl lipome į specialų Warner Bros studijos autobusą, kaina į abi puses - £2,5, reikėjo parodyti, kad turėjome įėjimo rezervaciją. Važiavome dar apie 10 minučių.

Mūsų rezervacija buvo 16 valandai, prie kasų atlėkėme suplukusios 16.20, už tai pradėjau atsiprašinėti, kad vėluojame, juk gal nieko tokio... Kasininkė pasižiūrėjo bilietus ir pasakė... kad jau vėlavome visą parą... Visą parą!!!! Aš pergyvenau dėl pusvalandžio, o mes turėjome būti VAKAR! Tokio neapsižiūrėjimo mano gyvenime dar nebuvo... Bet! Bet nespėjus mums atsitokėti, kasininkė pasakė, kad nieko tokio, jei sutiksime primokėti £10, galėsime eiti šiandien. Viešpatie, kokios mes buvome laimingos! Aišku, kad sumokėjome tuos 10 svarų ir pagaliau įžengėme į Warner Bros studiją. Mūsų bilietai už £118, kuriuos nupirkau internetu čia, nenuplaukė.

Studijoje prabuvome apie 3 valandas, viskas labai patiko. Tikrai buvo verta svajoti ir važiuoti. Įvairios salės ir kambariai, kur buvo filmuoti filmai apie Harį Poterį, autentiški rūbai, daiktai. Netgi galima nusifilmuoti filmuke, kur skraidysi su šluota apie Hogvartso pilį! Oi, kaip mums ten viskas patiko. O kur dar suvenyrų parduotuvės, kur kainos irgi fantastiškos... Visko norėjome:)

Nuodų virimo laboratorija - Sneipo kabinetas
Hogvartso ekspresas

Ir dar daug daug įdomių dalykų.Visko nerodysiu, reikia patiems nuvažiuoti!

Jau sutemus lygiai tokia pat tvarka grįžome į viešbutį. Pamiegojome kelias valandas, 2.00 kėlėmės. Gerai, kad mūsų Piccadily metro linija veikė ir naktį, tad ramiai nuvažiavome iki Victoria stoties. Pridavėme savo Oyster'ius, susigražinome ten buvusius pinigus ir po 5 svarus už patį Oyster'į. Atidavė automatas viską monetomis, net į piniginę jau nebetilpo.

Kol suradome, kaip nueiti iki Victoria autobusų stoties per visokias statybas ir tvoras, sugaišome daugiau laiko ir pavėlavome į savo autobusą... O čia jau laiką tikrino labai griežtai ir į sekantį autobusą už 20 min mūsų nepriėmė, nes nebebuvo vietų.  O Dieve, galvojau, va dabar tai bus, jei nepriims ir į dar kitą, dar po 20 min važiuojantį autobusą, tikrai pavėluosime į lėktuvą. Sakiau dukrai, kad ruoštųsi kalbą, kad mus kaip nors paimtų - verksime, maldausime, jei reikės. O pačiai jau rūgštis pradėjo kilti, galva virti nuo minčių, ką reiks daryti ir kiek tai kainuos, jei nepriims į  autobusą.

Tačiau maldauti neprireikė, pasirodė, kad nepriėmęs vairuotojas jau buvo pranešęs kito autobuso vairuotojui - mus pačias pirmas įsodino ir oro uostą pasiekėme laiku, uf...

Dar keli pastebėjimai

* Londonas - didžiulis miestas, kur tiek daug visko įdomaus, kad prireiks ne vienos kelionės apžiūrėti jo įdomybėms. Nors jeigu esate tik dviese ir turite storą piniginę, gal geros savaitės ir užtektų. Bet kam taip skubėti? Reikia mėgautis :) O kur dar įdomybės aplink sostinę...

* Į Londoną tik nuskristi pigu. Visa kita - tikrai brangu arba labai brangu. Na, galima sutaupyti, jei gyvensite pas gimines ar draugus, daug vaikščiosite pėsčiomis ir valgysite tik savo susiteptus sumuštinius. Bet jei tie draugai gyvena kur nors miesto pakrašty, tai irgi nieko gero, nes teks gaišti laiką ir išleisti daugiau pinigų visuomeniniam transportui.

Labai daug įdomybių galima pamatyti nemokamai, bet mokami objektai kainuoja daugokai. Čia irgi galima sutaupyti, jei pirksite bilietus internetu ir grupuosite po kelias pramogas. Arba nusipirksite 2 bilietus už vieno kainą. Internete daugybė svetainių, kurios siūlo visokius kuponus ar akcijas.

Žodžiu, jei resursai riboti, reikia labai gerai padaryti namų darbus, pasiskaičiuoti ir viską apgalvoti.

Tikrai į Londoną dar grįšiu su vyru, o gal ir su vaikais. Būtinai norėčiau aplankyti Tate galeriją, Britų muziejų, Kensingtono ir kitus sodus, Grinvičą ir dar daug daug ką.

Paskaičiavimai:

• lėktuvo bilietai 40 eur x 4 - 160 eur;
  • viešbutis 255 eur;
  • metro - £45,5;
  • važiavimas traukiniu ir autobusu - £33,6;
  • Warner Bros studija - £128;
  • maistas apie £100;
  • suvenyrai ir kt. niekai apie £10.
Viso: apie  775 eur ( žmogui apie 195 eur). Brangu? Taip. Bet buvo verta! :)

P. S. Jei norite už viešbutį atgauti 10% sumos, užsisakinėkite per šią booking.com nuorodą. Pinigai bus pervesti po kelionės per kelias dienas į jūsų kredito kortelę. Patikrinta, tikrai veikia.

2 komentarai:

1. Ačiū už išsamų fotoreportažą, ką tik grįžome iš Londono, labai padėjo jūsų aprašymas :)

AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kaip smagu, kad pasinaudojote aprašymu! Sėkmės keliaujant!