Slider

Aplink Čekiją automobiliu, I dalis

2017 m. rugpjūčio 18 d., penktadienis

Kelionės ekipažas: tėtis, mama ir 9, 12 ir 20 metų vaikai. Na, 20-metė gal jau nebe vaikas, bet man smagu, kad vis dar su mumis keliauja.

Kodėl šį kartą Čekija? O todėl, kad taip šovė į galvą :) Senokai keliavome automobiliu, o norėjosi nebrangios kelionės, kad būtų ir gamtos vaizdų, ir gražių miestų. Dar būdama studentė lankiausi Prahoje ir iki šiol jaučiau kažkokią nostalgiją Čekijai. Vis kirbėjo mintis, kad ten daug daug ko nepamačiau. Maršrutas sudarytas, nakvynės užsakytos, pirmyn į kelią!

1 diena. Kėdainiai - Vroclavas (792 km, ~9 val.)

7 val. pajudėjome iš Kėdainių. Visą dieną praleidome mašinoje, stojome tik pavalgyti ir kojas pramankštinti. Link Varšuvos važiavome pro Lomžą, kelias visai neblogas, o už Varšuvos dar geresnis. Naudojomės Sygic navigacijos programėle. Mūsiškė nulaužta prieš porą metų, tad truputį jau pasenusi ir kai kurių Lenkijos autostradų nerodė, bet vis tiekpuikiai susigaudėme.

Apie 18 val. buvome Vroclave užsakytuose apartamentuose, štai šiuose (spauskite ant žodžių). Butas buvo gyvenamajame name, mašiną galėjome parkuoti prie namo nemokamai, senamiestis buvo už 10 min pėsčiomis.

Pralinksmino patekimas į butą: šeimininkas parašė SMS su laiptinės kodu ir raktų dėžutės kodu. Kas čia per raktų dėžutė? Pasirodo, prie pat buto durų buvo mažutė dėželė, kurią atidaryti pavyko tik tėtukui. Atidarius dureles sustumdėme kodą ir dėžutė atidavė raktus nuo buto. Visai kaip kokiame pabėgimo kambaryje :)

Užkandę ėjome patyrinėti senamiesčio, o jis pasirodė netgi labai vertas dėmesio. Didžiulė Turgaus aikštė, nuostabiai graži Rotušė, XIII a. statyta katedra ir daugiau nei 300 po visą senamiestį išsibarsčiusių bronzinių nykštukų.

Vroclavo nykštukų atsiradimas susijęs su devintajame XX a. dešimtmetyje Lenkijoje veikusiu antikomunistiniu studentišku "Oranžinės alternatyvos" judėjimu. 1982 m. vasaros pabaigoje judėjimo aktyvistai ant Vroclavo pastatų pradėjo piešti nykštukus kaip protesto išraišką prieš valdžios raudonais dažais uždažytus antikomunistinius šūkius. Labai smagu juos rasti netikėčiausiose vietose. Jei norite surasti bent 212 nykštukų, galite įsigyti specialų žemėlapį su pažymėtomis vietomis. Mačiau nemažai su žemėlapiais lakstančių nykštukų medžiotojų :)

Rotušė
Jei jums trūksta meilės, raskite šį nykštuką ir pačiupinėkit jo kepurėlę :)

2 diena. Vroclav - Swidnica - Adršpach  (116km, ~2val.) - Černy dul

Šios dienos tikslas buvo Adršpachų uolos Krkonošų nacionaliniame parke. Bet žiūrinėdama mūsų Marco Polo žemėlapį prie pakeliui esančio Swidnica miestelio, prie jo radau 2 žvaigždutes, o tai reiškia, kad ir ten reikėtų užsukti.

Pastatėme mašiną centre, susimokėjome 5 zl už valandą ir išėjome tyrinėti senamiesčio. Pirmiausiai į akis krito šv. Stanislavo katedra. Galinga! Pastatyta XIII a., vidus ir išorė be vėlesniems laikams būdingo perdėto puošnumo - tokia, sakyčiau, išdidi. Jei būsite šalia, būtinai užeikite į vidų. Jokio blizgesio, bet labai gražu.

Aikštėje prie katedros paminklas čia apsilankiusiam popiežiui
Toliau keliavome  į Rotušės aikštę, ir užsukę į turizmo informacijos centrą sužinojome, kad galima pasikelti į Rotušės bokštą. Visiškai nemokamai! Aišku, iš karto pasukome ten. Pasirodo, kad Rotušės bokštas 1967 m. buvo nuvirtęs ir net 45metus miestas stovėjo be savo simbolio.

Rotušės bokštas
Užtat dabar viskas viduje labai šiuolaikiškai įrengta, yra modernus liftas. Pora minučių ir mes atsidūrėme viršuje.

Dar kartą įsitikinome, kad Lenkijoje yra dar daug mūsų neatrastų įdomių vietų. Džiaugėmės, kad atradome Swidnicą.

Pervažiavę Čekijos sieną pradėjome dairytis, kur čia išsikeisti pinigus ir nusipirkti kelių vinjetę, bet nelabai buvo kur... Po kelių kilometrų privažiavome Mezimesti miestelį ir iš karto užsukome į Šveiko restoraną :)

Smagi aplinka, neblogas maistas. Net WC grojo tokia linksma muzikikė, kad norėjosi šokti.

Tiksliau, maistas būtų buvęs net labai geras, jei būtume žinoję, kas tie mūsų užsakytieji knedlikai arba angliškai dumplings - juk pas mus taip vadina cepelinus, jų ir tikėjomės. Taigi, mes su vyru užsisakėme mėsos su tais knedlikais, o jie pasirodo buvo... Drėgnas batonas be plutos, supjaustytas storomis riekėmis! Ir tokie 4 batono šmotai lėkštėje, va tau...

Vaikai užsisakė normaliau :) Turiu pastebėti, kad ir šiame, ir kituose restoranuose ar užeigose alus kainuoja beveik tiek pat, kiek ir parduotuvėje. Na, gal truputį daugiau, pvz. 1-1,5 eur. O kiek gi pas mus kainuoja?? Prisivalgę, atsigėrę susimokėjome 850 kr (42 eur) ir patraukėme pirmyn ieškoti uolų.

Pakeliui Teplice nad Metuji miestelyje užsukome į informacijos centrą ir išsikeitėme pinigų (1 eur- 25 kr), tuo pačiu pašte nusipirkome ir kelių vinjetę 10-čiai dienų už 310 kr (12,5 eur) . Ji reikalinga, jei ruošiatės važinėti autostradomis.

Ir pagaliau pasiekėme Adršpachus (Adršpaske skaly). Nuostabūs vaizdai, ką daugiau čia pasakysi :) Neskubėdami apėjome per 3 valandas.

''Cukraus galva"
''Įsimylėjeliai''

Daugiau informacijos galite rasti šiame tinklapyje.

Parkingas buvo mokamas - 80 kr, bilietai: šeima 2+2 - 170 kr ir studentė - 35 kr (viso 11,5 eur). Už parkingą reikėjo mokėti grynais, už bilietus galima buvo atsiskaityti kortele.

Į pasivaikščiojimo galą pradėjo lynoti, tad nuskubėjome ieškoti užsakytų apartamentų, kurie turėjo būti Pec pod Sniezkoj miestelyje. Užtat gerai, kad buvau užsirašiusi viešbučio koordinates, nes pasirodė, kad jis besantis Černy dul miestuke, o tiksliau, aukštai kalnuose. Važiavome važiavome, į debesis įlindome, bet radome (daugiau vaizdų - čia) - 1000m aukštyje! Jau galvojome, kad aukščiau nieko nebėra, bet vėliau pamatėme, kad vis tik yra, ir net ne vienas viešbutis :)

Apartamentų viešbutis be jokių priekaištų, šalia batutas vaikams. Ir net kelios avytės lauke ganėsi. Už 2 naktis sumokėjome 115 eur.

O už lango toliau lijo. Nuėjau miegoti su nerimu, kaip bus su rytojaus numatytu pasikėlimu į aukščiausią Čekijos viršūkalnę (Snežka), jei oras nepasikeis...

3 diena. Černy dul - Jasne Lazne - Pec pod Sniezkoj - Spyndleruv mlyn -  Černy dul (pasivažinėjimas 60km spinduliu)

Rytą pabudę už lango pamatėme... debesis. Žvilgt į Snežkos web kameras internete - TIRŠTI DEBESYS! Oro prognozė irgi nieko gero nežadėjo. Prisipažinsiu, supykau ant oro, ant savęs. Sakau, gal kraunamės daiktus ir važiuojam į Kroatiją? Net įlindome į kompiuterį, pažiūrėjome, paskaičiavome kilometrus, sąnaudas ir laiką, bet taip pamažu atvėsome ir pradėjome žiūrinėti atsarginius variantus.

Galiausiai, išvažiavome į už kelių kilometrų Janske Lazne esantį medžių lajų taką Stezka korunami stromu. Daugiau apie jį - oficialiame tinklapyje. Takas visai šviežiai atidarytas, bokštas kyla į 45 m aukštį. Tiesa, kitaip nei lietuviškas lajų takas, jis mokamas. Visai mūsų šeimai kainavo 780 kr (31eur). Nemažai, bet verta.

Lauke +15 laipsnių šilumėlė, bet beeidami pamiršome apie tai, nes vaizdai tikrai pradžiugino. Vaikai dar ir alternatyviais takeliais pavaikščiojo. Smagu lipti, o ir dangus pamažu ėmė gražėti, nuotaika gerėti. Viršuje taip pat yra kur pasidairyti. Mažoji jau buvo pasiryžusi nučiuožti viduryje esančia čiuožykla, bet, gaila, ji dar neveikė.

Pasivaikščiojimą baigėme trasą užbaigiančiame informacijos centre, tiksliau - jo valgykloje. Visi užrašai tik čekų kalba, bet rusų-lenkų kalbų mišiniu susišnekėjome ir pavalgėme. Po to jau buvome pasiruošę tolimesnėms pramogoms :)

Nuvažiavome prie keltuvo Pec pod Snezkoj miestelyje. Buvau suplanavusi pasikelti iki Ruzova hora kalno ir eiti iki viršūnės. Kalno papėdėje oras buvo visai net neblogas, bet keltuvas beveik nejudėjo - matėme, kad pakelė tik vieną kitą drąsų turistą, nes viršuje tiršti debesys ir didžiulis vėjas... Gal dviese su vyru dar būtume rizikavę kilti, bet su vaikais to daryti nenorėjome. Na, ką padarysi, ėjome važinėtis vasaros rogutėmis (Bobova draha). Vaikams smagu, mes irgi neliūdėjome.

Šalia dar buvo Monkey park arba tiesiog netrumpa trasa pasikarstyti po medžius su keletu skrydžių (čekiškoji Lokės pėda). Trasa nelabai sunki, tinkama ir didesniems vaikams. Mažoji jau buvo pradėjusi zyzti, kad eitume, bet reikėjo rinktis, ar karstytis čia, ar važiuoti maudytis į vandens parką, nes į abi vietas nebūtumėme spėję. Nugalėjo vandens parkas :) Važiavome į Spindleruv mlyn kurorte esantį akvaparką (oficialus puslapis). Jis nedidelis, nebrangus ir mums patiko.

Spindleruv mlyn - slidinėjimo kurortas, laaabai gražus, yra kur pasivaikščioti. Nakvynės jame šiek tiek brangesnės, bet jei važiuočiau dar kartą, rinkčiausi apsistoti jame.

Vakare visi nusprendėme, kad buvo labai labai gera diena!

Pro viešbučio langą

4 diena. Černy dul - Bezdez pilis (99km, 1,5 val.) - Česky raj, Prachovske skaly (44km, ~40 min.) - Lomnica nad Popelkoi (25km, ~30min)

Eidami miegoti sutarėme, kad jei bus geresnis oras, keisime planus ir kilsime į Snežką,  bet rytas nieko gero nežadėjo, tad laikėmės plano ir išvažiavome į Bezdez pilį.

Čekijoje yra gausybė pilių, bet šita planuojant kelionę sudomino ne tik savo pavadinimu (juk negalima neaplankyti vietos su tokiu pavadinimu?), bet ir savo senumu bei istorija.

Vidury lygumos yra du kalnai vienas šalia kito. Ant aukštesnio nuo XIII a. stovi Bezdez pilis.

Apie pilį yra graži legenda:

Sako kartą gyvenęs Bezdez apylinkėse linksmų plaučių malūnininkas, kuris mėgo linksmą kompaniją ir alučio pasiurbti. Pasiurbdavo jis dažnai, nes dažnai nedirbdavo ir ,aišku, skolas kraudavo. Tai va, vieną sykį negavęs skolon, malūnininkas ėmė ir ištarė – „kad jei jau neganu skolon, tai kad taip velnias mano dūšią tegu ir ima“. Aiškus reikalas, žiū kur buvęs kur nebuvęs velnias ir čia, jau griebiasi dūšią peklon neštis. Bet malūnininkui peklon nesinori, tad pasiūlęs lažybas – kas per naktį iki gaidžiai pragys, didesnį kalną supils, tam dūšelė ir teks. Taip ir sulygo abu. Aišku, kipšas tuoj puolė darban, o malūnininkui striuka. Ir ,aišku , nebūtų pasaka su gera pabaiga, pasirodo malūnininkui sena moteriškė ir pasiūlo padėti su sąlyga, kad malūnininkas ją ves. Kur be pasidės malūnininkas, ėmė ir sutiko, o mainais gavo stebuklingą staltiesę. Patiesė staltiesę ir ėmė kalnas krautis. Kiek velnias besineštų, vis vien daugiau ant staltiesės atsiranda. Taip ir laimėjo lažybas, o velnias musę kandęs liko. Tik vedybų nelabai malūnininkui norėjos, bet ir čia įvyko stebuklas - sena moteriškė gražia mergele pavirto. Taip malūnininkas vedė ir gražiai iki gyvenimo galo gyveno.

Bezdez pilis (arba pilies liekanos) yra viena žymiausių ir svarbiausių Čekijos gotikinių pilių, pasižyminčių tikrai turtinga istorija, kuri veda nuo pilies įkūrimo iki šių dienų. Pastatyta tarp 1260 – 1280 metų ant Didžiojo Bezdezo viršūnės (604 m. virš jūros lygio), pilis nuo pat pradžių ne tik dominavo kraštovaizdyje bet ir atitiko visus karališkajai bei, savaime aišku, neprieinamai piliai keliamus reikalavimus.
Dar nebaigta statyti, ši pilis tapo jaunojo karaliaus Vaclovo II ir jo motinos karalienės Kunigundos kalinimo vieta. Čia juos ne vienerius metus spartietiškomis sąlygomis kalino jaunojo karaliaus vardu tuo metu šalį valdęs Ota Braniborsky. Motinai pabėgus, šešiametis Vaclovas II buvo laikomas vienas, ir sakoma, kad ši pilis jam paliko savo žymę, tačiau po ilgų metų, jau tapęs pilnateisiu monarchu, Vaclovas II grįžo į Bezdezą ir nurodė pilyje pastatyti koplyčią, kuri ir šiandien yra viena geriausiai išsilaikiusių pilies dalių.

Pilies komplekso statybos buvo pabaigtos valdant Vaclovui II ir buvo naudojamos kaip medžioklės ir poilsio rezidencija. Pagal savo paskirtį pilis tarnavo iki Trisdešimties metų karo, kuomet pagal konfiskacijos sutartį pateko į Albrechto Wallensteino rankas. Žymus to meto karvedys norėjo pilį paversti tvirtove, bet galiausiai 1627 metais nusprendė perstatyti ją ir perduoti Monserato benediktinų ordinui. Šie savo ruožtu pavertė pilį vienuolynu ir atvežus Juodosios Madonos (Monserato mergeles) paveikslo kopiją 1666 metais, ilgiems metams pavertė pilį piligrimystės vieta. 1686 metais buvo pastatytas Kryžiaus kelias ir visas kompleksas tarnavo religiniams tikslams iki pat vienuolyno uždarymo 1785 metais, kuomet piligrimystė buvo uždrausta, ir pilis bei vienuolynas buvo apleisti. Štai tokia yra pilies istorija.
Miestelyje parkavomės mokamoje aikštelėje už 50 kr ir pradėjome lipti į kalną. Paeiti yra kur, geriau būti apsiavus avalyne su neslidžiais padais. Už įėjimą į pilį visai šeimai mokėjome 220 kr (9 eur).

Kiaulėms negalima? Rasčiau ir pas mus kur tokį ženklą pastatyti :)
Langai be stiklų koplyčioje sukuria ypatingą nuotaiką

Pilis labai patiko, tokia sena, neiščiustyta, paslaptinga.

Leidžiantis nuo kalno užsukome pavalgyti į restoraną su puikiu vaizdu ir skaniu maistu. Tik įspėju - porcijos labai didelės (2 vaikams užtenka vienos). Užsukite pavalgyti, nesigailėsite.

Toliau riedėjome link Čekų rojaus, pavaikštinėti po Prachovske skaly.  Pakeliui pravažiavome Mlade Boleslavi miestą, kuriame yra Škoda gamykla ir muziejus. Vyrui buvo gaila, kad ten neužsukome, bet ar būtų ten įdomu 4-ioms merginoms? Gal ir būtų, bet ekskursiją į gamyklą reikia užsisakyti iš anksto, ir tam skirti nemažai laiko.

Prachovske skaly yra panašios į Adršpachų uolas, bet yra daugiau visokių siaurų praėjimų, apžvalgos aikštelių, įdomių vietelių. Jei rinksitės ilgąjį maršrutą, reikės nemažai palaipioti. Uolas galima apžiūrėti ir iš apačios, ir iš viršaus.

Atvažiavę pasistatėme mašiną aikštelėje su užrašu, kad reikia mokėti 80 kr, bet niekas iš mūsų pinigų neprašė, tai mes ir neieškojome, kam juos atiduoti. Įėjimas - 180 kr šeimai (atsiskaityti galima tik grynais).

Mes rinkomės ilgąjį maršrutą, užtrukome apie 3 val. Jei su sąnariais turite problemų, geriau rinkitės trumpesnį maršrutą.

Vaizdai tegu kalba patys už save:

Po Bezdez pilies kalno ir pasilaipiojimo po uolas, prisipažinsiu, kojos buvo sunkokos, bet nesigailiu nė vieno nueito žingsnio :)

Nakvynei apsistojome jaukiame Lomnica nad Popelkoi miestelyje, tiksliau, pačiame jo senamiesčio centre štai čia.

Už 50eur gavome apartamentus viduramžius menančiame name su arkinėmis lubomis, daugybe antikvarinių baldų ir interjero detalių. MB buvo sužavėtas :)

Po miestelį nebeišėjome pasivaikščioti, nes kojos pasakė griežtą ne :)

Toliau skaitykite II pasakojimo dalis.

Ačiū, kad skaitėte! Daugiau pasakojimų ieškokite Noriu ir keliauju facebook paskyroje arba  @noriu_ir_keliauju_ instagrame.

8 komentarai:

1. Čekija tikrai tinkama netolimoms kelionėms. Arūna

AtsakytiPanaikinti
  2. Kurias uolas patartumėte rinktis Prachovske skaly ar Adršpachų uolas? Abiem tikriausiai neužteks laiko. Kur labiau patiko? Ačiū.

3. Super! kaip viskas išsamiai aprašyta - nuo iki. Visad galvojau, kad Čekija yra tokia sovietinė tokia, kur pora dienų yra max ką joje gali veikti

4. Pagarba už tobulą ir įdomu pasakojimą.Gerų kelionių ateity

AtsakytiPanaikinti
  5. Su malonumu perskaičiau. Dauk ką pasižymėjau.Puikus pasakojimas!

6. It is very convenient to rent a car online, especially if you already know what you are renting from and you have tried this service. automobiliu nuoma vilnius

7. Sveiki, kiek laiko truko apeiti lajų taką?