Slider

Dubajus. Išsipildęs sapnas. I dalis

2017 m. balandžio 8 d., šeštadienis

Kiekviena kelionė prasideda nuo kažkokios pirminės idėjos: perskaitytų ar išgirstų įspūdžių, pamatytos įdomios nuotraukos, perskaitytos knygos, filmo, vaikystės įsivaizdavimų ir svajonių ir t. t.

Taip šalis įrašoma į norų sąrašą mano galvoje. Kartais iškeliaujame labai greitai, o kartais šalis ''laukia'' sąraše net keletą metų. Atėjus tinkamam (arba visai netinkamam) laikui, pradedu domėtis, kaip ten papulti, ką pamatyti ir kiek tai gali maždaug kainuoti. Šiek tiek paskaičiavus pateikiu preliminarų planą-sąmatą šeimai. Na gerai gerai, vyrui. :) Gavusi palaiminimą iš šeimos finansų ministro, perku bilietus, pradedu rinkti medžiagą, planuoju, skaičiuoju ir... kaifuoju!

O ši kelionė prasidėjo nuo SAPNO. :)) Prieš kelis metus, matyt, per ilgai prisisėdėjusi prie kompiuterio, susapnavau be galo ryškų sapną apie Dubajų. Sapnavau, kad einu promenada palei jūrą, aplink daugybė gražių dangoraižių, garsusis viešbutis-burė, palmės, auksas, spindesys. Viskas buvo taip gražu ir taip nepaprastai tikroviška, lyg ten būčiau tikrai buvusi. Dar keletą metų vis užklysdavau į forumus apie šalį paskaityti, kol Dubajus atsidūrė būsimų kelionių sąraše. O šiais metais atėjo jo laikas. :)

Dubajus – didžiausias Jungtinių Arabų Emyratų miestas šalies šiaurės rytinėje dalyje ir to paties pavadinimo emyrato sostinė. Jungtiniai Arabų Emyratai (JAE) skirstomi į 7 emyratus – Abu Dabio, Dubajaus, Šardžos, Adžmano, Um el Kaivaino, Ras al Kaimo ir Fudžeiros. Sostinių pavadinimai tokie patys, kaip ir kiekvieno emyrato. JAE sostinė - Abu Dabis. Dubajus - vienas iš sparčiausiai augančių miestų pasaulyje, galintis pasigirti vis didėjančiomis pajamomis iš turizmo, kurios jau seniai aplenkė pajamas iš naftos.

Kodėl pasirinkome Dubajų, o ne kokią Šaržą ar Fudžeirą, kurias siūlo kelionių agentūros? Nes, jei norite ne tik kepintis saulėje, bet ir pamatyti Dubajaus stebuklus, tai tarp tų stebuklų reikia ir apsistoti, skirti tam keletą dienų, o ne atvažiuoti į ekskursiją vienai dienai. Bet apie viską iš eilės.

Keliavome 2017.02.25 - 03.05, lėktuvo bilietus Vilnius-Kijevas-Dubajus po 256 eur pirkome dar praėjusią vasarą, bet galima ir ne taip anksti pirkti. Rudenį UIA (Ukrainos tarptautinės avialinijos) skelbė akcijas, buvo ir pigesnių bilietų, bet ką padarysi, jei jau kantrybės neturi. :))

Iš Vilniaus išskridome apie 17 val., o kitos dienos 2.30 val. buvome Dubajuje. Atstovėję ilgą eilę prie pasų kontrolės, pasiėmę bagažą, išsikeitę šiek tiek vietinės valiutos dirhamų (1eur - 3,6 AED) ėjome ieškoti taksi. Ten vėl buvo eilutė, bet greit pajudėjo. Sėdome į valstybinį taksi - baltą Toyota Camry, įsėdimas aerouoste kainavo 25 AED. Iki mūsų apartamentų Marinos rajone nuo aerouosto buvo apie 30 km, važiavome per visą miestą einančia 12 juostų (!) autostrada 120 km/val greičiu, sumokėjome apie 25 eur (90 AED), pakankamai nebrangu, palyginus su taksi kainomis kur nors Europoje. Apie 4.30 val. buvome vietoje.

Ir tik išlipę iš taksi, sušukome WOW !!!!! Dangoraižiai, jachtos, daugybė šviesų!

Kadangi norėjom gyventi tik Marina rajone (kodėl, suprasite vėliau, o gal jau aišku:) ), o čia viešbučių kainos net labai kandžiojasi, nusprendėme pirmą kartą užsisakyti apartamentus per airbnb.com sistemą. Tai pasaulinė rezervacijų sistema, per kurią žmonės nuomoja savo butus, namus ar dalį jų kitiems. Kadangi mūsų situacija buvo tokia, kad atvykome vidury nakties ir turėjome išvykti irgi naktį, teko mokėti už 2 papildomas nakvynes, tad už 8 naktis sumokėjom 513eur.

Į Silver tower dangoraižį (taip, dangoraižiai Dubajuje turi ne numerius, bet vardus) mus įleido apsauginiai, ten pasiėmėme raktą į savo apartamentus. Kritome miegoti...

Bemiegant laikas mus aplenkė 4 valandomis, toks yra laiko skirtumas tarp JAE ir Lietuvos. Atsikėlę apžiūrėjome savo laikinus namus. Mūsų kambarys su atskiru WC / dušu buvo didžiuliausiuose apartamentuose. Juose dar keli tokie pat kambariai, bendra svetainė ir virtuvė su visa buitine technika ir indais. Šaldytuve bendram naudojimui buvo padėta pieno, duonos. Buvo arbatos, kavos, cukraus, geriamo vandens. Susitikome ir šeimininkę Niną, kuri čia kasdien ateina tvarkytis. Jei įdomu, galite po apartamentus pasidairyti: https://www.airbnb.com/rooms/5147569?wl_source=list&wl_id=110827940&role=wishlist_owner&guests=2&adults=2&children=0&infants=0

Išgėrę kavos iškeliavome ieškoti maisto. :) Čia pat radome  kiaurą parą dirbantį Carefoour supermarketą, susipažinome su kainomis. Jos aukštesnės negu Lietuvoje, ypač daržovių ir vaisių, pieno produktų. Bet ir čia yra akcijų, tad gyventi galima. :) Radome ir lietuviškų fermentinių sūrių, ir sūrelių, tiesa, kainos jau nelietuviškos. Pavyzdžiui, sūrelis ''Pasaka" - apie 1,5eur.  Apsipirkę grįžome pusryčiauti ir lėkėme kuo greičiau tyrinėti savo rajono.

Šiek tiek paėjėjus pradėjo pamažu krapnoti, o vėliau ir LYTI LIETUS!!!!  Ir pasisek tu man šitaip!  Dubajuje lyja 10-15 dienų per metus, ir viena iš tų 15-os teko mums. Net skėčio neturėjome, o lijo kaip reikiant. Slėpėmės Starbucks'e, žiūrėjome į savo Silver tower'ius (čia tie 2 namukai, įstrižai padalinti) ir planavome iš naujo.

Čia labai pravertė kažkurioje kelionių parodoje nutvertas Dubajaus žemėlapis su metro schema. Šiaip ji yra ir internete, bet žemėlapis visuomet praverčia. Lietus niekaip nesiliovė, tad nusprendėme važiuoti pasidairyti po molus. Apsipirkinėjimo ar tiesiog vaikščiojimo po molus pramoga Dubajuje labai populiari, akropolių ir megų čia ant kiekvieno kampo, tad visi stengiasi kuo nors išsiskirti.

Ėjome į metro, kuris buvo visai čia pat, nusipirkome Nol Silver kortelę už 25 AED, ją galima naudoti važiavimui metro, tramvajumi ar autobusu. Labai patogu. Tereikia kortelę priglausti įeinant ir išeinant. Papildyti sąskaitą galima bet kurioj metro stotyje. Nors internete daug lietuvių giriasi, kaip pigu po Dubajų važinėti taksi, mes rinkomės metro, kurio didžioji dalis yra virš žemės, važiuodamas gali viską matyti, o kaina tik 3AED, 5AED ar daugiausia 7,5 AED už važiavimą, priklausomai nuo atstumo. Arčiausia mūsų Ibn Batuta mall - tik 2 stotelės. Pavadintas garsaus arabų keliautojo Ibn Batutos vardu. Molas išskirtinis tuo, kad tarsi padalintas į skirtingas šalis, garsėja interjeru.

Jei pavargsti eiti kilometrus, yra molo taksi :)))
Negaliu neužeiti į mano svajonių ''Victorias Secret'' :)
Pasivaikščioję dar nebrangiai užvalgėme Food court - salėje su daugybe greito maisto: picos, suši, visokie burgeriai, kinų, indų, libaniečių maistas ir pan. Tokios vietos yra turbūt visuose moluose.

Išėję laukan pamatėme, kad vis dar lyja, tad vėl į metro, mūsų tikslas - Dubai mall - didžiausias ne tik Emyratuose, bet ir pasaulyje.  18.00 - 22.00 h kas pusvalandį ten vyksta grojančių fontanų šou, tad dar turėjome vilties spėti juos pamatyti. Šį kartą važiuoti teko daugiau stotelių. Stotelių pavadinimus praneša arabų ir anglų kalbomis, taip pat užrašo monitoriuose. Šį kartą ''pavyko" įlipti į moterų ir vaikų vagoną (įlipimas pažymėtas rožine spalva) ir atsisėsti. Vyras tuoj gavo pastabą. Gerai, kad ne 200 AED baudą... Tuoj perėjome į kitą vagoną. Dar yra "auksinis " vagonas, bet juo važiuoti brangiau, reikia Golden Nol kortelės.

Tarp kitko, tokios moterų ir vaikų zonos yra ir autobusuose. Iš pradžių atrodė keista, bet vėliau pagalvojau, kad važinėjant visuomeniniu transportu, visai gerai nesigrūsti su minia vyrų ar kokiais smirdančiais tipeliais. Dar metro negalima valgyti, už tai irgi numatyta bauda.

Taigi, išlipome, nuėjome į molą, pradėjome ieškoti šokančių fontanų, bet pasirodė, kad išlipome ne Dubai mall, o Emirates mall.... Ai ai... Pirma ilga diena, laiko skirtumas ir nuovargis padarė savo. :)  Šito molo įžymybė yra slidinėjimo arena ir jau žymiai didesnė prabanga. Nusprendėme, kad į Dubai mall šį vakarą nebevažiuosim, tad pasukome link namų.

Prie savo sustojimo pastebėjome dar vieną visą žibantį molą - Marina mall. Sakiau, kad molų čia ant kiekvieno kampo. :)

II diena.

Oras puikus, maždaug +25, važiavome į Abu Dabį. Organizuota ekskursija per vietinę agentūrą kainuoja nuo 60 eur, o, pavyzdžiui, Novaturas siūlo už 95 eur. Mes važiavome savarankiškai, nes tai tikrai paprasta.

Vėl metro iki Ibn Battuta autobusų stoties (prie molo), sėdome į 101 autobusą, užmokėti galima tik ta pačia Silver Nol kortele, nuskaičiuoja 25AED. Autobusas puikus, yra WiFi, nuvažiuojame per 1val. 20min iki Abu Dabio centrinės stoties. Čia jau Dubajaus kortelė nebegalioja, automate nusipirkome kitą už 10 AED. Viską paaiškino apsauginis.

Svarbiausia Abu Dabio objektas - šeicho Zajedo mečetė. Bet mes prieš tai dar norėjome užsukti į prabangųjį Emirates Palace viešbutį. Turint laiko galima pasivaikščioti keletą kilomerų besitęsiančia krantine (corniche). Ėjome laukti autobuso. 1 pavažiavimas autobusu kainuoja 2AED. Stotelėje visų autobusų grafikai ir maršrutai žemėlapiuose, nesunku susigaudyti. Kažko ilgokai laukėme, tad nutarėme stabdyti taksi.

Pirmas apvalus dangoraižis

Už kelionę iki Emirates palace sumokėjome 20AED (apie 6 eur). Bet užtat mus privežė prie pat įėjimo, dureles atidarė puošnūs durininkai, įėjome vidun.

Emirates Palace viešbutis super prabangus, visur auksas ir prabanga, tik uch ir ach. :) Nakvynė prasideda nuo 800 eur iki bala žino kiek. Bet užeiti gali kas tik nori. Tik vyro kuprinę praskenuoja apsauginis.

Restorane grojo pianistė, galima išgerti kapučino su aukso dulkėmis už 70 AED (apie 20 eur) arba kamelčino su aukso dulkėmis (kava su kupranugarės pienu) už 60 AED. Bet mes kažkodėl tos kavos tuo metu nenorėjome... :) Todėl šiaip pavaikštinėjome šen bei ten. Viešbutyje yra ir bankomatas-auksomatas, iš kurio galima išsiimti ne pinigus, o aukso plokšteles. Juo irgi nepasinaudojome. :)

Emirates palace viešbutis turi net atskirą įėjimą su didžiuliais vartais karališkosios šeimos nariams. Kas atvažiuoja su ekskursija, tai tik tuos vartus ir pamato - laukdami stotelėje autobuso matėme ekskursijų, visos stojo čia trumpam.

Priešais viešbutį - Etihad Towers - įspūdingi namukai. Viename iš jų yra mokama apžvalgos aikštelė - observation deck at 300, kainos yra internete.

Truputį apie aprangą JAE. Turistėms jokių apribojimų nėra, bet vis tik man ten buvo smagiau vaikščioti ilgesnėmis suknelėmis, ir tai plikos rankos sulaukdavo nemažai žvilgsnių. Nors oras ir šiltas, vis tik verta turėti rankinėj kokią skarą ar lengvą megztuką, nes metro ir prekybos centruose veikia kondicionieriai ir yra vėsoka. Be to, apsivilkus megztuką iš karto geriau pasijausdavau.

O iš kokios šalies ši turistė? :)))

Ėjome į stotelę, sulaukėme kažkokio autobuso. Pakeliui persėdome į  nr. 54, kuris vežė prie mečetės. Prie kiekvienos stotelės yra tablo, rodantys visus ten stojančius autobusų numerius, labai paprasta. Važiavome ilgokai, nes mečetė kitame miesto gale. Reikiamos stotelės tikrai nepraleisite, mečetė visai prie kelio.

Šeicho Zaido Didžioji mečetė (Sheikh Zayed Grand Mosąue) – tikras architektūrinis šedevras, viena didžiausių mečečių pasaulyje, dedikuota pirmajam Jungtinių Arabų Emyratų prezidentui šeichui Zaidui bin Sultan Al Nahyan, kuris suvienijo emyratus. Čia ištisą parą skaitomas koranas. Atvykus į JAE pamatyti mečetę - BŪTINA! Be to, reiktų pamatyti mečetę ir dieną, ir prie vakarinio apšvietimo, kurio spalva priklauso nuo mėnulio fazės. Vyrams jokių šortų, moterims būtinai turi būti uždengtos rankos, kojos, ir galva. Bet jei esat kažkaip netinkamai apsirengę, prie įėjimo duoda tradicinę jų aprangą. Įėjimas ir apranga nemokami.

Atėjus iki kolonados, reikia eiti į kairę ir galima pasiimti nemokamus audiogidus, ką mes ir padarėm. Užstatui palikom teises, pasų griežtai neima. Yra daug kalbų, tame tarpe anglų, rusų ir t.t. Labai labai daug įdomios informacijos apie mečetę, jos istoriją, dydžius, turtus, statybą ir pan.

Tūkstantis ir viena naktis :)

Mečetės vidiniame kieme ir viduje gali vienu metu tilpti iki 40.000 maldininkų.
Visur marmuras, auksas, sietynai iš Svarovskio krištolo kristalų, mozaikos su pusbrangiais akmenimis. Iš tiesų labai gražu, labai skoninga, neperkrauta.
Pagrindinis sietynas sveria 12 tonų, o kiti du po 9 tonas.
Didžiausias pasaulyje rankų darbo kilimas, sveriantis 35 tonas, austas 1200 audėjų, atgabentas  dalimis malūnsparniais ir vietoje susiūtas. Mečetės viduje gali melstis 7000 maldininkų. Kad jie tvarkingai suklauptų, kilime išaustos šiek tiek šviesesnės juostos.
Dar niekur nemačiau mozaikoje vaškuolės žiedo!

Neskubėdami pravaikštėme apie 2 valandas. Ramybė ir grožis....

Išėję ėmėme taksi, važiavome į autobusų stotį, sumokėjome 25 AED.  Buvo apie pusė aštuonių vakaro, buvome labai išalkę ir nors prie pat stoties - molas, bet jau tingėjome ten eiti. Pačioje stotyje užmatėme libaniečių užkandinę, žmonių ten buvo nemažai. Užkandinės interjeras toks kaip čia pasakius, baisokas, bet už stiklinio prekystalio matėsi maistas, švaru, padavėjas maloniai išaiškina kas labai aštru, o kas tik aštru. :) Užsisakėme jautienos troškinio, tai gavome po BLIŪDĄ ryžių, po didelę lėkštę jautienos padaže, šviežiai spaustų sulčių ir dovanų puikios trintos sriubos. Viskas labai skanu, aš visko net neįveikiau. Sumokėjome po 36 AED  (10 eur) žmogui. Emyratuose tai tikrai puiki kaina.

Stoties kasoje nusipirkome bilietą į Dubajų už 25 AED, 1:20 val kelyje, 2 metro stotelės ir mes jau buvome namie.

Savarankiškos ekskursijos į Abu Dabį samata:

• autobuso bilietai  į Abu Dabį pirmyn - atgal 25x2=50AED;
  • metro 3x2=6AED;
  • taksi Abu Dabyje 20+25/2 =22,2AED;
  • autobusas Abu Dabyje 10AED;
  • maistas 36AED;

Viso: 124,5 AED , t.y. 34 EUR.

5 komentarai:

1. "Bemiegant laikas mus aplenkė 4 valandomis, toks yra laiko skirtumas tarp JAE ir Lietuvos." Kažką supainojote... Laikas Dubajuje, kiek pamenu iš dviejų apsilankymų tenai (2015, 2016 m., po 12 dienų kaskart), skyrėsi nuo mūsiškio tik dviem valandomis, t.y. buvo dviem valandomis "priekyje". Beje, taip buvo todėl, kad ten abukart viešėjome ankstyvą pavasarį, o šiaip vasarą (kaip dabar) tas skirtumas sumažėja iki 1 valandos, pas mus perėjus prie vasaros laiko (JAE laiko nekaitalioja).

AtsakytiPanaikinti
  2. Nuostabios foto. Puiki info. Kažkiek keliaujame su vyru.
    Svajonėse yra ši kryptis. Tik nežinojau kokiu būdu ten keliauti. Suintrigavot savarankiška kelione.Šiap esu skaičius Jūsų keletą kelionių aprašymų seniau. Kai mergytės mažesnės buvo nuotraukose.Neseniai atradau naują Jūsų puslapį. Ačiū už įdomius ir informatyvius pasakojimus