Slider

Atostogos Chalkidikėje (Graikija 2016.06)

2017 m. liepos 14 d., penktadienis

Pirmiausia, apie tai, nuo ko prasidėjo ši kelionė. Mūsų norai vasaros atostogoms buvo tokie: šilti kraštai ir jūra + geriau lėktuvu + poilsis suderintas su pažinimu. Vasaros kelionės paiešką pradėjau rudenį, lapkričio mėnesį. Kaip visada :) Kai vasara baigiasi, pradedu svajoti apie kitos vasaros arba ne vasaros keliones. Arba viena kelionė baigiasi, jau galvoju apie kitą ir taip beveik be perstojo :) Neseniai MB pajuokavo, kad man jau niekas nesvarbu, svarbu tik DEPARTURE TIME :))) Gerai pagalvojus, jis beveik teisus :)))

Kadangi dėl mūsų nestandartinės šeimos sudėties (3 vaikai vis dar nėra standartas...) kelionių organizatorių kelionės tampa sunkiai įkandamos. Žiūrinėjau ir skaičiavau visokias šiltas kryptis, kol radau labai gerus bilietus iš Varšuvos į Salonikus birželio 20-30 d. Salonikai - antras pagal dydį Graikijos miestas, kuris mus domino tik tiek, kad iš jo greit galima pasiekti Graikijos dalį, vadinamą Chalkidike. Be to, tai patogi vieta norintiems aplankyti Meteorų vienuolynus. Apie juos svajojau seniai.

Kas gi ta Chalkidikė?

Chalkidikės pusiasalis, esantis Makedonijoje, didžiausioje Graikijos provincijoje, yra viena gražiausių ir ekologiškai švariausių Graikijos vietų. VIII a. pr. Kr. į šį pusiasalį atvykę etruskai iš Eubėjos salos pavadino bevardį pusiasalį savo salos sostinės Chalkidikės vardu, ir senosios Graikijos istorijos arenoje atsirado Chalkidikės valstybė. 348 m. pr. Kr. Makedonijos karalius Pilypas II, Aleksandro Didžiojo tėvas, jėga užgrobė Chalkidikę ir prijungė ją prie vis stiprėjančios Makedonijos valstybės.

Chalkidikės pusiasalis dar vadinamas „Poseidono trišakiu“. Legenda byloja, kad mitiniai gigantai Sitonas ir Atonas, besivaržydami ir negalėdami nuspręsti, kuriam iš jų atiteks dieviško grožio undinė, užrūstino jūrų dievą Poseidoną, kuris, pykčio pagautas, sviedė savo trišakį į Chalkidikės pusiasalį ir padalino jį į tris dalis – tris milžiniškus „pirštus“, vėliau pavadintus Kasandros, Sitonijos ir Atono vardais.

Kasandros ir Sitonijos pusiasaliai gyvenami ir lankomi turistų. Kasandra  ir Sitonija - kaip Palanga ir Nida :) Sitonija mažiau apgyvendinta, skirta ramesniam poilsiui, o Kasandroje labai daug viešbučių, turistų ir mažiau graži.

Atono pusiasalis pasižymi vaizdingu gamtovaizdžiu ir legendų apgaubtu Atono kalnu, kurio papėdėje nuo 885 m. gyvena tik vienuoliai ir atsiskyrėliai. Tai dvasinio susikaupimo bei atsiribojimo vieta. Prie Atono galima priplaukti tik laivais, išlipti draudžiama. Vyrai gali iš anksto gauti mokamą leidimą 3 dienoms apsistoti vienuolynuose, o moterims ten patekti - jokių šansų :) Į šventą žemę negali kojos įkelti ne tik moterys, bet ir jokia moteriškos lyties būtybė - nei šuo, paukštis ar gyvulys. Griežtai. Bet mes ir nesiveržėm :)

Skridome iš Varšuvos Modlin oro uosto su Ryanair, bilietai kainavo po 90 eurų žmogui. Artėjant kelionei mačiau, kad buvo atpigę net iki 60 eurų. Į Varšuvą atvažiavome iš vakaro, nakvojome Versal Airport Modlin viešbutyje štai čia (spausti ant žodžio). Visai padorus, restorano maistas nebrangus ir valgomas. Viešbutis netoli oro uosto, šalia yra keletas maisto parduotuvių, jei reikia. Už 2 kambarius sumokėjom 52eurus.

Ryte mašiną palikome iš anksto užsakytame parkinge (štai čia) netoli Modlino oro uosto. Už 10 dienų sumokėjome berods 60 zlotų (apie 15 eur). Firmos autobusiukas per kokias 3 minutes nuvežė iki oro uosto. Modlin'as - nedidukas oro uostas, panašus į mūsiškį Kauno oro uostą.

Nuskridus į Salonikus jau laukė autonuomos Alphadrive.gr (daugiau informacijos - čia) atstovas, viskas praėjo labai sklandžiai, atstovas kalbėjo rusiškai, angliškai. Gavom Hyundai i30 1,4l. Už 10 dienų su pilnu draudimu -260 eur. Rekomenduoju šitą firmą. Perskaičiusi nemažai forumų apie ją radau daugiausiai gerų atsiliepimų, mes irgi nenusivylėme. Jokio užstato neėmė, mokėti reikėjo grynais.

Apsigyvenome  Amari Hotel 3* štai čia, Metamorfosi miestelyje. Apie 90 km nuo Salonikų. 10 dienų su pusryčiais-vakariene 3 suaug + 2 vaikams - 1000 eur. Apie viešbutį tik geri atsiliepimai. Malonūs šeimininkai, skanus maistas, ramybė, dauguma poilsiautojų - vokiečiai su šeimomis. Mes buvome pirmieji jame apsigyvenę lietuviai.

Mums patiko Metamorfosi miestelis, ištįsęs pagal jūrą. Įdomus ir nepamirštamas pavadinimas, kartu ir galimybė vaikams išsiaiškinti žodžio ''metamorfozė'' kilmę ir reikšmę :) Viešbutį nuo jūros skyrė gatvelė, galėjome iš viešbučio nemokamai nusinešti gultus, skėčius. Paplūdimys tęsiasi pagal visą miestelį, neplatus, šalia pušų juosta. Mums patiko ramybė, jokių muzikų pliaže, jokios grūsties. Iki centro su parduotuvėmis ir tavernomis apie 10 min pėsčiomis. Centre viešbučiai nepatiko, labai daug rusų poilsiautojų. Aš tikrai ne prieš rusus, bet prieš tam tikrą jų poilsiavimo kultūrą.

Daugumoje namų Metamorfosyje (kaip ir visoje Chalkidikėje) nuomojami apartamentai, panašiai kaip Kroatijoje. Miestelis Kasandros ir Sitonijos pusiasalių ‘’tarpupirštyje’’, todėl labai patogu keliauti. Už 6 km yra didesnis miestelis Nikiti su uostu, promenada, restoranais ir triukšmu, jeigu kam reikia.

Kur keliavome ir ką matėme:

I dalis - aplink Sitonijos pusiasalį

Nuostabi gamta, paplūdimiai, ramybė - štai tokia Sitonija. Pirmiausiai sustojome Karidi beach Vourvourou miestelyje - NUOSTABUS.

Mes ten grįžome dar kartą ir kitą dieną. Kokie akmenys, kokie vaizdai! Siūlyčiau maudytis ne tik pagrindiniam pliaže , bet ir tame, kur po dešine, už akmenų juostos, ten beveik nėra žmonių. Taip pat dar neprivažiavus Vourvoru yra kempingas su nuostabiu pliažu, matosi nuo kelio. Štai jis:

Užkandome Vourvouru miestelyje:

Ledai!
Toliau - žymusis Orange beach. Gražus, bet itin daug žmonių, nėra kur daiktų pasidėti, nėra ką lyginti su Karidi.

Toliau važiuojant irgi gražu, stojome kelis kartus maudytis, visur jūra be galo švari. Vienur smėlis, kitur yra akmenukų. Nuvažiavome iki pat pusiasalio gale esančio Porto Koufo.

Jei neapsisprendžiate, kurį pusiasalį rinktis, tai rekomenduoju tik Sitoniją. Yra ir kempingų, ir daugybė nuomojamų apartamentų.

II dalis - aplink Kasandros pusiasalį

Visai kitas vaizdas. Jau yra ir autostrados, daug mašinų, turistų ir vietinių žemdirbių technikos, daug judesio, didesni viešbučiai.Yra gražių vietų, bet nepalyginsi su Sitonija.

Stojome maudytis Siviri miestelyje ir dar keletoje vietų.

Kažkur nuklydus nuo kelio
Šv.Jurgis ir drakonas
Paskutinį kartą stojome Kalitea miestely, tai visai nepatiko - pliažai pilni gultų, turistų, garsiai groja muzika, vienbalsiai sutarėme, kad su mūsų Metamorfosiu nėra ko lyginti. Jau matosi, kad daug rusų poilsiautojų, gausybė kailinių parduotuvių, daug užrašų rusų kalba.

Užsukome ir į Lutrą, garsėjančia yra šiltaisiais gydomaisiais šaltiniais. Gydomojo vandens baseinai yra mokami ten stovinčiame SPA viešbutyje, kainuoja nebrangiai, bet mūsų vaikai sakė, kad tokioje smirdalynėje (tikrai smirda supuvusiu kiaušiniu) jie nesimaudys, tad tik pasižvalgėme aplinkui.

Kasandros pusiasalyje dar turėjome tikslą surasti vėžliukų ežeriuką, apie kurį skaičiau rusiškuose forumuose. Čia jau galvojau, kad gerai nesibaigs. Bet vėžliukus radome, visai smagu buvo į juos pažiūrėti, keliaujantiems su vaikais visai verta užsukti. Ežeriukas vadienasi Mavrobara, link jo iš Polihorno miestelio yra 3 keliai (trys rodyklės), mes, aišku, nuvažiavom pačiu blogiausiu akmenuotu, galvojau, kad padangom bus blogai... Nuvažiavome nežinia kiek siaubingu keliu, kol radome. O reikėtų važiuoti keliuku, kuris yra Polihorno miestelio gale (jei atvažiuojate nuo pusiasalio smaigalio) ar pačioje pradžioje, jei važiuojat nuo Kalithea miestelio. Tas keliukas trumpiausias ir nepavojingas. Kur pasukti nuo pagrindinio kelio, yra rodyklė. Turėkite kokio nors maisto, tada vėžliukų susirinks begalybė. Jie ten pripratę, kad juos kažkas šeria, tai tik pasirodžius prie kranto žmonėms pradeda iš visų kampų plaukti link kranto.

III dalis ir kelionės vinis -  išvyka į Meteorus

Labiausia dėl jų ir pasirinkau kelionę į Chalkidikę. Kadangi Meteorai nuo mūsų miestelio buvo nutolę apie 350 km, nusprendėme tam skirti 2 dienas, kad galėtume aplankyt ir kitus įdomius objektus pakeliui.

Pakeliui užsukome į Petralono olą (daugiau informacijos - čia). Didelė ola su stalagtitais-stalagmitais, tikrai labai graži, nors jau daug gyvenime jų mačiau. Fotografuoti ten negalima, bet kiti turistai pabandė, tai nieko gidas nesakė... Yra ir nedidukas muziejus šalia su oloje rastais pirmykščio žmogaus ir gyvūnėlių kaulais. Atvažiavus mašinas reikia palikti stovėjimo aikštelėje (nemokamoje). Ten laukia autobusas (jis įskaičiuotas į bilieto kainą). Su tuo autobusu užvažiuoji į kalną, perki bilietą už 8 eur (vaikams nemokamai) ir susirinkus grupelei turistų eini į vidų su gidu, tiksliau vedliu, nes jis nieko nepasakoja. Grįžome pėstute, nebelaukėme autobuso - juk nuo kalno eiti nesunku.

Toliau važiuodami porą kartų mokėjome kelių mokestį, iš viso apie 4 eurus. Stojome Vergina miestelyje, kur visi laukia nesulaukia turistų ir džiaugiasi visa šeimininkų šeima, jei perki ledų. Dar ir vandeniu vaišina. Verginoje yra nuostabus muziejus (daugiau info - čia), kurį labai rekomenduoju aplankyti. Muziejus įrengtas po žeme, ten kur buvo rastas Pilypo II (Aleksandro Makedoniečio tėvo) kapas ir dar 3 kiti kapai. Jie prilyginami Tutanchamono kapui Egipte. Muziejuje užkonservuoti patys kapai ir daugybė juose rastų turtų. Vien ko verti pomirtiniai aukso vainikai!

(foto skolinta)
Mes prisigretinome tai prie vieno, tai prie kito gido, labai labai įdomiai pasakojo, daug sužinojome apie istoriją, Pilypą II. Gal gidą ir kasoje galima užsisakyti, nežinau, bet jei tokia galimybė yra, tikrai verta. Nors nesiskundėme ir paslapčiomis šio to pasiklausę :)

Bilietai po 12 eur, vaikams iki 19 m nemokamai.

Vakare buvom Kastraki miestelyje Meteorų papėdėje. Mūsų viešbutis vadinosi Boufidis Rooms štai čia, prie pat  kalnų.

Mąstėm, ar miestelio gyventojai dar pastebi tas uolas?

Prie viešbučio yra ir kempingas, priklausantis tam pačiam viešbučiui. Šeimininkas iš karto davė žemėlapį, viską paaiškino. Vakare pasivaikščiojome po jaukų miestuką, skaniai pavakarieniavome tavernoje, jų ten daug. Ryte leidomės į nuostabių vaizdų medžioklę.

Meteorai - iš graikų kalbos išvertus - sklandantys ore. Vienuolynai - vienas iš pasaulio stebuklų, kalnai, kurie galbūt kažkada buvo jūros dugnas. Meteorų vienuolynai pradėti statyti XIII a., bet kaip juos pastatė - paslaptis :) Tik nuo 1961m. į juos pradėjo įleisti ir moteris.

Prie visų veikiančių vienuolynų galima privažiuoti mašina, vėliau reikia lipti laiptais. Aplankėme 3 iš 6-ių: Agios Nikolaos (labai mažiukas), Varlamo (yra graži cerkvė ir muziejus apie vienuolynų statybą) ir Roussanou. Įėjimas suaugusiems po 3 eur į kiekvieną vienuolyną. Patys vienuolynai panašūs, bet vaizdai aplink - pribloškiantys! Neapsakomas gamtos ir žmogaus kūrybos grožis! Nepaprasta užburianti vieta... Jokia nuotrauka negali aprėpti to, ką mato akys, koks apima erdvės-didumo-platumo pojūtis.

Sijonai-kelnės tiems, kas ateina su šortais

Apie pietus jau skubėjome atgal. Buvo sumanyta važiuoti pro Olimpo kalną, todėl grįžome kitu keliu, kas kainavo dvigubai daugiau nei į priekį ir MB labai burbėjo, nes kelias nebuvo geras, dar nebaigta autostrada.

Prie Olimpo kalno atsiradome jau vakarėjant, kilome kilome į viršų, klausydami vyriausios dukters pasakojamų mitų apie senovės graikų dievus. Užkilome iki pėsčiųjų tako į kalno viršų ir atgal. Gaila, kad šitoje kelionėje nebuvo numatytas pakilimas į 2960 m aukščio kalno viršūnę. Kopimui reiktų skirti visą dieną. Pasigrožėję vaizdais ir linksmai pasifotografavę,  iš aukštai apžvelgę Diono miestą, iš kur Aleksandras Makedonietis pradėjo savo žygius ir nulėkėme į savo viešbutį vakarienės.

Buvo dar ką aplankyti pakeliui (pvz. Edesos krioklius), tačiau atstumai dideli, užtat tikrai buvome patenkinti viskuo, ką pamatėme.

Kitos mūsų dienos buvo skirtos poilsiui, skaitymui ir maudynėms :)

Dar šiek tiek smulkmenų.  Kainos parduotuvėse panašios į lietuviškas - sultys pakeliuose 1-1,2 eur, arbuzai - 0,4 eur, trešnės - 2,9 eur, persikai 1-2 eur - kaip kur. Alus - 0,8-1,2 eur,  Lidle pigiau. Vandens 6 litrai - 1eur. Bare - giros pita (graikiškas kebabas) -2,7 eur, geri ledai kaušeliais 1-1,2 eur. Patiekalai kavinėse panašiai kaip pas mus. Benzinas apie 1,4 eur, dyzelis - 1,1 eur. Visi labai mėgsta grynus pinigus.

Mes žalios mėsos nepirkome ir mažose parduotuvėse jos nematėme. Vienoj e parduotuvėje matėme ant prekystalio vos ne visą gyvulį be odos, tai ten ką paprašai, tą ir atkerta. Ant sienos kabėjo kainoraštis, bet tik graikų kalba, pigiausia rūšis kainavo 5,5 eur, kitkas po 6,5-9,5 eur. Gal reiktų Lidle pažiūrėti, jų yra didesniuose miesteliuose, pavyzdžiui, šalia buvusiame Nikiti. Šiaip Lidle kainos aukštokos, mes pirkdavome vandenį, sultis, sausainius savo miestelyje, buvo pigiau. Be to, susidraugavome su parduotuvės šeimininku, labai maloniai sutikdavo, pakalbindavo. Vakarais būdavo uodų, bet nebaisiai daug. Dėl visa ko įsidėkite repelentų, nors reikalui esant ir ten nusipirksite bet kurioje parduotuvėje.

Paskaičiavimai:

• lėktuvo bilietai 90 eur x  5 - 450 eur;
  • viešbutis 10 dienų su pusryčiais ir vakarienėmis -1000 eur;
  • viešbutis su pusryčiais prie Meteorų - 60 eur;
  • viešbutis Varšuvoje - 53 eur;
  • automobilio nuoma - 260 eur;
  • nuvažiuota  1400 km, tad kuras apie 120 eur;
  • muziejų bilietai, maistas, lauktuvės ir kt. nebūtinos išlaidos dar apie 250 eur.

Viso: 2250 eur arba 450 eur / žmogui, manau, kad puiki kaina už nuostabias atostogas :)

Ačiū, kad skaitėte! Daugiau pasakojimų ieškokite Noriu ir keliauju facebook paskyroje arba  @noriu_ir_keliauju_ instagrame.