Slider

2017 m. gegužės 26 d., penktadienis

IV-oji kelionės diena
(3-oji Peterburge)

Diena išaušo saulėta ir šilta. Pirmiausiai įjome į Isakijaus soborą. Tai Rusijos širdis ir buvusi pagrindinė jos katedra. Ši katedra yra viena didžiausių visame pasaulyje, jos puošimui buvo sunaudota daugiau nei 400 kg aukso ir 16 tonų malachito. Katedros-soboro kupolas, tapęs viena pagrindinių miesto panoramos detalių, yra vienas didžiausių kupolų Europoje. Pradžioje soboras buvo medinis, jame tuokėsi Petras I-asis, galiausiai perstatytas 3 kartus, o paskutinį kartą statyba truko 40 metų. Ją statęs architektas tikėjo pranašyste, kad jis mirs tada, kai pabaigs katedrą, tad neskubėjo... Prieš tai buvęs variantas irgi buvo gana prabangus, bet... negražus. Todėl tiesiog nugriovė :)

Pradžioje ėjome į vidų, kur už 350 rub (6 eur) gavome ir ekskursiją. Be galo gražios mozaikos, kurių 1 kvad. metrą darydavo vienerius metus trys žmonės. Malachitinės kolonos, ikonostasas - viskas didinga ir sunkiai suvokiama. Labai įdomi ir statybos istorija. Yra net pagaminti kolonų keltuvų įrengimų maketai. Bevaikščiodami pasiklausėme net kelių gidų :), kiekvienas pridėjo vis kitų įdomių faktų. Už dar 150 rub (2 eur) pakilome į kupolą. Tai padaryti irgi verta, vaizdai gražūs.

Soboro "evoliucija"
Varinis raitelis - paminklas Petrui I-ajam
Šapokliak :)
Diena buvo be galo graži, tad daug vaikščiojome po senamiestį, pagal Gribojedovo kanalą, užsukome ir į netoli viešbučio esančią Kazanės katedrą (įėjimas nemokamas), kur palaidotas garsusis rusų karvedys Kutūzovas.

Dar labai daug sovietinės atributikos. Galima rasti ir biblioteką, kur vaikystėje skaitė Leninas... Kažkaip nemaloniai grįžti į praeitį...
Tarp galybės muziejų yra ir megztoms pirštinėms skirtas :)
Vakare einame į Michailovo teatrą (Михаиловский) žiūrėti baleto „Don Kichotas“. Bilietus nupirkau iš anksto internetu teatro internetiniam puslapyje čia (spausti ant žodžio). Puslapyje taip pat galima virtualiai pavaikščioti po salę. Galima bilietus į įvairius renginius nusipirkti ir mieste esančiose kasose, bet jei norite gerų vietų ir geros kainos, geriau pasirūpinti iš anksto. Salė buvo pilnut pilnutėlė.

Teatras netoli nuo viešbučio, iš išorės visai paprastutis, bet viduje prašmatnus. Vakaras praėjo nuostabiai, vėl grįžau į vaikystę, prisiminiau, kaip 6 metų pirmą kartą pamačiau šį baletą Vilniuje ir dar ilgai ilgai piešiau balerinas....

V kelionės diena
(4-ta Peterburge)

Važiavome į miestelį Puškiną arba Carskoje selo. Buvo suplanuotas ilgas pasivaikščiojimas po Jekaterinos vasaros rezidencijos parką ir rūmus. Važiavome su metro iki „Maskovskaja‘‘ stotelės, toliau su mikriuku už 35 rub (0,5 eur) iki Puškine esančio muziejaus. Užtrunkome apie 45 min. Kombinuotus bilietus į Jekaterinos rūmus (kuriuose yra ir Gintaro kambarys) ir parką už 1000 rub (apie 14 eur) pirkau iš anksto internetu (paskaičiau viename iš forumų, kad vietoje gali tekti laukti eilėje ~ 2-3 val.) El. bilietą reikia pakeisti vietoje į popierinį bilietą atskiroje kasoje, kuri dirba nuo 12 iki 16 val., ir tada įleidžia per vartus, per kuriuos įeina ir grupės (individualūs lankytojai, kurie perka bilietus vietoje, patenka iš kitos pusės per parką, iš pradžių nusipirkus bilietą į parką). Viduje kontrolė, ir tada iš lankytojų formuoja grupes, kurioms priskiria gidą ir jis praveda per rūmus. Ekskursijos trukmė apie 45 min, labai labai gražu ir įdomu, prabanga pritrenkianti. Tikrai rekomenduoju.

Mums dienelė vėl „pasisekė“ lietinga, bet bilietai perkami būtent konkrečiai dienai, tad nieko negalėjomr pakeisti. Prie rūmų matėme ohoho! kokią eilutę, tad džiaugiausi, kad nereikėjo joje stovėti. Parkas didelis ir gražus, bet dėl nekokio oro negalėjome ilgai pasimėgauti jo grožiu.

Čia ta 2-3 val.eilutė prie kasų matyti...
Paminklas A.Puškinui
Pajuokavimai Puškino ir dabarties tema :)
Išėjus iš parko yra šauni kavinė su daugybe šiuolaikinių Puškino portretų-šaržų, įdomios mintys.

Kadangi dar turėjom e laiko, grįžę į Peterburgą nusprendėme eiti į Ermitažą.

Ermitažas arba Žiemos rūmai - vienas didžiausių muziejų pasaulyje, įkurtas 1764 metais, o atvertas po 88 metų (1852 metais), tapo vienu vertingiausių pasaulio muziejų ir yra UNESCO Pasaulio kultūros vertybių sąraše.

Iš išorės net nesupranti, kaip reikės viską apeiti :) Net jei nesate meno mėgėjai, vis tiek verta ten apsilankyti. Da Vinči, Rubenso, Rembranto ir kitų geriausiųjų darbai, antikinis menas, net egiptietiški sarkofagai, galų gale pats rūmų interjeras... Iki muziejaus uždarymo turėjome 3 val. ir maniau, kad to bus daugiau negu pakankamai, nes mano brangus vyras sakė, kad nori tiesiog „pasižiūrėti, kaip carai gyveno“ :) Bet galiausiai aš po 2,5 val.vaikščiojimo gana sparčiu žingsniu sėdėjau prie rūbinės, nes jau nepavilkau kojų, o jis vaikštinėjo iki paskutinės minutės ir dar aš buvau apkaltinta, kad atvedžiau jį taip trumpam :))

Bilietus į Ermitažą taip pat pirkau internetu už 580 rub (apie 8,5 eur) štai čia, tad nereikėjo stovėti eilėse, kurios paprastai būna ilgos. Su el. bilietais yra atskiras įėjimas, bilietas galioja 6 mėn. nuo pirkimo dienos, tad visai nebūtina suplanuoti tikslios apsilankymo datos.

Sosto salė
Žvilgsnis pro langą į rūmų aikštę

VI-VII dienos

Kitą rytą jau kaip ir galėjome važiuoti namo, pagrindinius planuotus objektus buvome aplankę. Ir šiaip, kažkaip pavargsti nuo didžiulio miesto, jau norisi gamtos... Peterburge muziejų, meno galerijų - begalė, bet mes pasirinkome dar pasivaikščioti, apėjome įžymųjį Vasaros sodą, Marso laukus, sudalyvavome viduramžiškoje šventėje prie Petropavlovsko tvirtovės, nuėjome į Artilerijos muziejų (čia jau vyrų ir berniukų svajonė :)).

Uch, kaip išgąsdino mane šita laputė iš už nugaros pripuolusi :)
Vasaros sodas
Gurmaniškų prekių parduotuvė Nevskyj prospekte su dar gurmaniškesnėmis kainomis, bet verta užeiti ir pasigrožėti interjeru, pasiklausyti gyvos muzikos
Nenuspėjamas ateities spėjikas. Įmeti monetą - gauni ateities prognozę
Paskutinė kava su vaizdu į Singer knygyną
21val.išvažiavome link Rygos, ten buvome ryte. Vėl palikome lagaminus stoties saugojimo kameroje, pasišopinome vietiniam akropolyje ir vakare jau buvom Vilniuje.

Dar keletas pastebėjimų apie Peterburgą.

Kur apsistoti?

Žinoma, viskas pagal kišenę, bet siūlyčiau rinktis centrą arba vadinamą Centralnyj rajoną, kažkur aplink Nevskyj prospektą, kur verda gyvenimas, yra daug maitinimosi įstaigų, visi lankytini objektai pasiekiami pėsčiomis ar pavažiavus vieną kitą metro sustojimą. Apsistojus kitoje Nevos upės pusėje galite būti atkirsti naktį pakeltų tiltų, ypač jei mėgstate pasivaikščioti ilgiau.

Kur valgyti?

Centre yra daugybė restoranų, barų, valgyklų ir pan. Kainos įvairios :) Kai mes buvome Peterburge, buvo labai nukritęs rublio kursas, tad brangesnėse užeigose kainos buvo didmiestiškos-lietuviškos, mums visai nebaisios. Bet mes dažnai eidavome valgyti į prie pat mūsų hostelio esančią valgyklą ''1 кoпейка" (1-a kapeika). Tokių savitarnos valgyklų mieste visas tinklas, dirba jos kiaurą parą, didelis pasirinkimas paprasto, bet skanaus maisto. Tiesa, naktį jau bus ne toks šviežias. Tose valgyklose yra pusryčių ir pietų meniu, baras su pilstomais alkoholiniais gėrimais ir ledais. Ir, be abejo, nemokamas wi-fi! O kainos - tiesiog juokingos.Valgyklos, kaip supratau, labai populiarios ir tarp miestiečių, ir tarp turistų.

Jei norėsite gamintis valgyti patys, tai su maisto parduotuvėmis centre nekažką. Mažutytės kišenėlės, kitaip tų parduotuvėlių nepavadinsi. Paklausiau hostelio darbuotojos, kur jie perka maistą, tai ji tik gūžtelėjo pečiais, sakė parduotuvėse, bet kur tokių normalių maisto parduotuvių yra nepasakė. Mums ir neprireikė :)

Skaitantiems rusiškai labai daug naudingos ir nuoširdžiai surašytos informacijos štai čia.

Va toks buvo mūsų pamatytas St.Peterburgas -  toks prancūziškai rusiškas, romantiškas, pilnas kultūros ir meno, primenantis vaikystėje matytus filmus ir mokykloje išmoktus Puškino ir Achmatovos eilėraščius.

Būčiau labai dėkinga, jei viešbučius savo kelionės metu rezervuotumėte per apačioje arba čia pateiktą Booking.com nuorodą. Jums tai nekainuos papildomai nė cento, o man tai bus šiokia tokia parama plėtojant šią veiklą. Primenu, kad Booking.com yra viena didžiausių viešbučių paieškos sistemų pasaulyje, kurioje galima rasti daugiau kaip 840 000 apgyvendinimo įstaigų bet kurioje pasaulio vietoje: