Slider

Safaris Tanzanijoje ir rojus Zanzibare. II dalis

2024 m. vasario 8 d., ketvirtadienis

I-oji pasakojimo dalis apie tai, kaip atsidūrėme Tanzanijoje, o vėliau ir Zanzibare, ir ką reiktų žinoti apie safarius.

Į Zanzibarą, Tanzanijai priklausančią salą, iš Kilimandžaro oro uosto atskridome vakare, čia mūsų laukė per booking.com užsakytas taxi, iki sostinės Zanzibaro (taip, sostinės pavadinimas kaip ir salos) sumokėjome 18$

Atskiro įrašo reikalauja mūsų pirmasis viešbutis Tembo House Hotel And Apartments ( dramblių namas) Zanzibaro senamiestyje Stountaune (Stone town).

Išrinkau jį paprasčiausiai todėl, kad patiko, o pasirodo, kaip skelbia pats viešbutis, patys tapome istorija.
Šioje vietoje, kur stovi viešbutis, nuo VIIIa. iki XVa. buvo žvejų uostas. Ir dabar priešais supasi žvejų laiveliai, tolėliau yra tikrasis uostas, į kurį atplaukia keltai iš žemyno ir kiti laivai.
Čia XV a. atplaukė pirmieji portugalų laivai, vėliau prekiavę su Indija, Kinija, Omanu. O šis pastatas buvo pirmasis mūrinis pastatas Zanzibare, kuriame 1836 m. įsikūrė Amerikos konsulatas, čia lankėsi Omano sultonas, daug žymių keliautojų ir atradėjų, tokių kaip Ludwig Krapf, Henry Morton Stanley ir David Livingston.
1880 m. jame buvo įkurta viena didžiausių prekybos kompanijų Rytų Afrikoje.
Įkūrus viešbutį, čia buvo apsistojęs Mahatma Gandis (26 kambaryje) ir Indijos premjerė Indira Gandi, Freddie Mercury ir kt. įžymybės.
Jaučiausi tikra Zanzibaro princesė:))

Iš ryto atsikėlus puikūs pusryčiai su vaizdu į vandenyną.
Pusryčiai, pirmasis užnešimas: mango, ananasas, arbūzas, greipfrutas ir prancūziškas skrebutis su ŠVIEŽIOMIS pasiflorų sultimis ir tanzanietiška kava su kardamonu

Pasivaikščiokim po viešbutį.

Viešbutis labai patogioje vietoje, prie pat vandenyno ir pliažo, senamiestyje, pėsčiomis galima apeiti lankytinas vietas, iš uosto savarankiškai ir pigiai be jokių ekskursijų nuplaukti į Nakupeda salą, Changuu salą ( dar žinomą kaip Prison island). Vakarais netoli viešbučio galima aplankyti Faradhani turgų.
Labai egzotiškas viešbutis, čia susimaišę indiškas ir arabiškas stiliai, labai malonus personalas, skanūs pusryčiai. Įdomi patirtis!
Vienas minusas - nakvojome tik vieną naktį...

Tai "tik" durys į mūsų kambarį

Po sočių pusryčių palikome lagaminus viešbutyje ir išėjome apžiūrėti Stountauno.
Tik išėjus iš viešbučio mus užkalbino tvarkingas ir mandagus jaunuolis, pasisiūlė už 30$ 2 valandas pavedžioti po senamiestį. Vėliau džiaugėmės, kad sutikome, nes pavaikščioti galima ir savarankiškai, bet su palyda gatvelių raizgalynėje eiti daug greičiau ir įdomiau, nereikia eiti įkišus nosies į navigaciją.
Be to, gali paklausti ir kitų, tave dominančių dalykų.
Stountaunas (Stoun Town) -UNESCO saugoma senovinė Zanzibaro sostinės Zanzibaro dalis. Ši miesto dalis buvo Zanzibaro sultonato sostinė, XIX a. prieskonių ir vergų prekybos centras. Kuomet Zanzibaras susijungė su Tanganika (žemynine dalimi) ir sudarė Tanzaniją, Stountoaunas įgavo autonomines teises ir turi savo narį parlamente.
Mieste yra daug XIX a. Svahilių civilizacijos simbolių ir pastatų, dėl to dalis miesto 2000 m. buvo įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
1946 m. mieste gimė grupės Queen vokalistas Freddie Mercury. Taip pat šiame mieste gyveno britų misionierius, Afrikos tyrinėtojas David Livingstone.
Visai šalia Freddie Mercury namas-muziejus ir t.y. tas pats mūsų viešbutis
Mūsų gidas ir senasis fortas
Forte yra visokių suvenyrų parduotuvėlių, galima ir tokią skrybėlaitę įsigyti
Norai išmokyti tvarkos

Seni pastatai, kuriems daugiau nei 100-150 metų, grakščios verandos, raižyti vartai, senoviniai griuvėsiai, tradiciniai arabų namai, rūmai ir nedidelės parduotuvėlės – visa tai nukelia mus porą šimtmečių atgal. Tačiau neįprasčiausia yra tai, kad ribotoje Stone Town teritorijoje telpa 2 katalikų bažnyčios, 6 induistų šventyklos ir daugiau nei 50 musulmonų mečečių.

Miestas garsėja medinėmis raižytomis durimis, puoštomis metalo spygliais. Anksčiau Indijoje taip žmonės gindavosi nuo dramblių.

Turistai mokosi vietinio žaidimo

Senasis Spice hotel

The Swahili house - viešbutukas su restoranu ant stogo. Galima ir pavalgyti, ir miestą apžvelgti.

Restoranėlis ant stogo

Vaizdai nuo terasos

Kainos. 1 eur - apie 2500 šilingų. Brangesnė vieta, bet nebūtina valgyti, galima tik pasižvalgyti

Lendam į Darajani turgų

Be galo skanus duonvaisis

Prekystalis - gera vieta prigulti?!

Nebloga idėja - nešiojamas prekystalis

Kristaus katedra, pastatyta iš koralinio akmens 1903m. buvusio vergų turgaus vietoje, o jos altorius stovi toj vietoj, kur buvo pagrindinis vergų mušimo stulpas.

Visi vyrai, atvežti į Stountauną parduoti, būdavo mušami ir jų kaina priklausydavo nuo to, kaip jie ištverdavo mušimą.
Čia pat esančiame muziejuje (bilietas apie 5dol.) yra išlikę vergų kalinimo kambariai. Net sunku įsivaizduoti, kokias kančias turėjo ištverti žmonės, sukišti
į tamsias mažas patalpas be maisto, tualetų ir gryno oro.

Katedros statybų iniciatorius vyskupas E.Steere palaidotas už altoriaus.
Bažnyčios viduje yra kryžius, pagamintas iš medžio, augančio toje vietoje, kur buvo palaidota Afrikos tyrinėtojo Davido Livingstone'o širdis, Chitambo mieste.

Liūdniausia, kad didžiausias vergų tiekėjas ir iš to pralobęs buvo toks pat juodaodis, pravarde Tippu Tip. Jo namas yra lankytinų objektų sąraše, dabar restauruojamas, vietinių labai nemėgstamas.
Iškalbingas paminklas vergijos aukoms

Statybininkės. Plikom rankom cementą į kibirus semia...
*****
Labai svarbus tikslas atvykus į Zanzibarą - PAKLIŪTI Į ROJŲŲŲŲ!!!!
Ir vakarėjant mes jau čia, vos 8 numerių viešbutėlyje Savera Beach Houses su pusryčiais, Jambiani kaimelyje, rytinėje salos pusėje. Čia praleisime 5 dienas.
Pusryčių visai užtenka, nes pietauti-vakarieniauti galima vis kitame restoranėlyje ar viešbutyje, o jį išsirenki eidamas basomis pliažu.

Pusryčiai prasidėdavo nuo šviežių vaisių
Vėliau pagal pageidavimą iškeptas kiaušinis ar omletas, blyneliai
Vandenynas priešais viešbutį apie pietus "pasitraukdavo" 4 valandoms ir būdavo galima vaikščioti dugnu, stebėti, kad vietinės moterys sodina ar rauna dumblius. Taip pat apžiūrėti neišplaukusius laivelius. Svarbu neužlipti ant jūros ežių, kurių čia galybė.

Vandenynas atoslūgio metu

Dumblių "daržas" su lysvėmis

Dumblių sodintojos

Uždarbiaujantys akrobatai

Daug keliautojų, atvykusių į Zanzibarą kas keletą dienų keičia viešbučius, kad pamatyti kuo daugiau ir patogiau keliauti. Bet mes neturėjome daug laiko, tad nesiblaškėme.
Nors saloje atstumai maži, bet judėjimo greitis, eeee, vėžliškas. Nuvažiuoti 60km tikrai prireiks valandos, niekas čia neskuba ir nesinervina, visi POLE POLE arba lėtai lėtai. Asfaltuoti keliai 2-jų juostų, kai kur neblogi, kai kur pusė velnio, kai kur visai nelabai, miesteliuose ir žvyrkelių nemažai.
Rinkausi tarp, turistų nuomone, gražiausius pliažus turinčių Nungwi, Kendwa (šiaurėje) ir Jambiani (rytinėj pakrantėje).
Nungwi - daugiausia turistų, judesio.
Kendwa - mažiausi atoslūgiai.
Jambiani - visiškai ramus miestelis su balčiausio smėlio pliažu, kuriame nuo 11 iki 15val. vanduo "išeina" ir atsiranda papildoma gatvė - jūros dugnas. Juo vaikšto turistai, suvenyrus parduodantys masajai ir kt., vaikai grįžta iš mokyklos, moterys brenda į jūrą sodinti ar skinti jūros dumblių.

Moterys parduoda ryškiaspalves skaras
Miestelyje, t.y. kaime, pagal jūrą įsikūrę viešbučiai, o už jų - jokių ten įprastų Europai promenadų ar parduotuvių, tiesiog vyksta, ką čia slėpti, skurdus gyvenimas, vaikšto karvės.
Einant pliažu daugybė restoranų viešbučiuose arba iš karto už jų - vietiniai, mums kiek egzotiški, bet su geru maistų vietiniai, pigesni restoranėliai.

Fadhil žuvies naminis restoranėlis prie pat mūsų viešbučio, labai paprastas, bet maistas geras.
Vietoj grindų čia smėlis
Už tokį krevečių patiekalą apie 6eur

Tiesą pasakius, kainos visur humaniškos, ypač daug šviežios žuvies ir jūros gėrybių.
Kitoje vietoje pietums aštuonkojis, mmm...Šios lėkštės nepajėgiau įveikti

Kai atsikeli saulėtekio metu.

Čia saulė kyla iš vandenyno

Naktį potvynio metu vanduo siekia šiuos akmenis, saulei kylant atsitraukia

Vieną popietę su vietiniu beach boy važiavome į Michamvi Sunset beach palydėti saulės ir, atseit, linksmai praleisti laiko. Pliaže yra restoranas, kuriame po saulėlydžio vyksta tūsas, tai tiek. Ir už įėjimą į pliažą dar reikia susimokėti. Keista pramoga.

Tokios išvykos nerekomenduoju, įsiminė tik pakeliui aplankytas The Rock restaurant - viena iš labiausiai fotografuojamų vietų Zanzibare,
Jo unikalumas, kad restoranas pastatytas ant uolos ir potvynio metu pasiekiamas tik valtele.
Vietas reikia rezervuoti iš anksto, tada jūsų paimti atplauks valtelė. Tiesa, atoslūgio metu galima ateiti ir pėsčiomis dugnu, bet ir vaizdas tada ne toks gražus.
Žinoma, kainos čia daug aukštesnės, negu kitur. Kainos ir rezervacija https://www.therockrestaurantzanzibar.com/

*****
Zanzibare populiari gero pusdienio ekskursija - Blue safari.
Plaukėme į Kwale salą. Pakeliui trumpam sustojom šalia kitos salelės panardyti, davė akvalangus su vamzdeliais, bet nieko ypatingo nepamatėm, žuvyčių mažai.
Užtat prie pat salelės krantų atoslūgio metu gali braidyti šalia koralų, kai kurie visiškai išlenda iš vandens, o tarp jų - žvaigždės. Vaikštai ir stebi. Tikrai labai įspūdinga! Vandens batai nebūtini, bet reikia saugotis jūros ežių.
Plaukėme tokiais laiveliais
Nedidelėse balutėse užsilieka ir mažos ryškios žuvytės

Galybė jūros žvaigždžių!
Perlo nėr...

Einam pietauti kitoje salos pusėje

Ta pati vieta po pietų, kai kyla potvynis
Pietums langustai, krevetės, aštuonkojai

Senas milžiniškas baobabas

Vos spėjau nufotografuoti, krabukai labai greiti

Blue safarį užsisakėme iš beach boys - tiesiog mūsų pliaže vaikštančio vaikinuko. Buvo truputį baisu duoti avansą, bet viskas pavyko gerai, automobilis punktualiai laukė prie viešbučio. Ekskursijos kaina 45eur žmogui.
Kiek žinau, iš šiaurinės dalies miestelių Blue safari metu plaukiama į kitas saleles, bet programa labai panaši.

*****

O dabar istorija, kaip mes Zanzibare nuomavomės motorolerį :)
Motorolerį išsinuomoti sugalvojome, kadangi norėjosi be jokių ekskursijų ir palydų nuvažiuoti vos už 21 km esantį nuostabų paplūdimį Mtende beach, sustoti kur norisi, taip, kaip mes visada įpratę daryti.
Mūsų Jambiani miestelyje (jei taip jį galima pavadinti), mums įprastų nuomos punktų nebuvo, tad ir vėl kreipėmės į beach boy, kuris atsakė, kad jokių problemų, ryt bus! Ir dar padarys kokį tai Tanzanijoje reikalingą leidimą, nes mūsų teisės, atseit, negalioja. OK.
Kitą rytą sutartą valandą motorolerio nebuvo nė kvapo, į žinutes ir skambutį Emanuelis neatsakė, hmm. Valandėlę palaukę, juk POLE POLE ir HAKUNA MATATA, kreipėmės į viešbučio administratorių, kuris per 15 min mums viską suorganizavo.
Motorolerį atvarė angliškai nekalbanti ir "deimantais" papuoštą mobiliaką valdanti mergina. 20$ ir galim važiuoti.
Klausiu mums padedančio administratoriaus: " o dokumentų jokių nereikia?"
Jis man:" teises turit? Tai ir važiuokit".
Tai taip, be jokių transporto priemonės dokumentų, be jokios nuomos sutarties, jokių draudimų, tarsi būtume pasiskolinę iš kaimyno, sėdom ir išvažiavom.
Tiesa, prieš važiuojant pasitikslinau savo vyro, ar jis tikrai mokės vairuoti tą daiktą. Jis mane "nuramino", kad paskutinį kartą tai darė, kai jam buvo 16 metų. Iš karto pasidarė daug ramiau.:)))
Dėl visa ko pasiėmiau dezinfektanto ir daugiau pleistrų, bet jų neprireikė.
Ir diena buvo PUIKI !!!! Neapsakomas gėris yra švilpti su vėjeliu ten, kur tu nori. Kodėl anksčiau to nepadarėme???
Pravažiavom ne vieną policijos postą, bet niekas nestabdė, policininkai solidžiai pamodavo mums ranka, matyt, atrodėm rimti ir patikimi :)
P.S. Grįžę sutikome Emanuelį, kuris apgailestavo, teisinosi, kad kaltas ne jis, o "brolis"...
*****

O dabar apie gražiausią mūsų aplankytą pliažą Zanzibare - Mtende beach pačiuose Zanzibaro pietuose, kurį ir pasiekėme motoroleriu. Jis ne šiaip gražus, jis N-U-O-S-T-A-B-U-S !
Pliažas atsiranda atoslūgio metu, tad atvažiuoti reiktų pirmoje dienos pusėje. Žmonių visai nedaug.
Balčiausias smulkiausias smėliukas, mmm...Atoslūgio suformuotos žydros lagūnos, kuriose taip negilu, kad žmonės maudosi, o tiksliau, tiesiog guli, vartosi ant dugno ir stebisi, ar čia tikrai ne Maldyvai?
Stebėjau itales ir lenkes, kurios sugulę ir susėdę rateliais vandenyje linksmai klegėjo ir krykštavo, pagalvojau apie visas savo drauges - taip norėjau, kad jos čia būtų!

Jei čia atvažiuosite, rasite dar vieną restoraną ant uolos - Usumba rock.

Mes pietavome kitame - Eden Rock Zanzibar su nuostabiausiais vaizdais ir puikiu maistu. Rekomenduoju! Iš jo terasų atsiveria nuostabūs vaizdai ir spalvos.
Egzotiškas jukos vaisius, ne ananasas

Kepti kalmarai tik už 11$ ar 12$

Mango sultys, mmm

Beje, atoslūgis čia tęsėsi ilgai, išvažiavome 16val., vanduo dar nebuvo apsėmęs pliažo.
Galiu pasakyti tik vieną - diena buvo TOBULA! Važiuojant atgal motoroleriu galvojau, kad štai taip atrodo LAIMĖ.
*****

Paskutinė vakarienė Zanzibare, ech...
Belvedere resort Zanzibar hotel. Tikrai nieko nereikia užsakinėti iš anksto

Kalmaras su baklažanų kariu

Jeigu paklaustumėt, kur eiti pavalgyti Jambiani, tai nieko nėra lengviau atsakyti. Kur ėjom, ten buvo skanu:
- mūsų viešbutyje Savera Beach Houses hotel - labai skanu, kiek brangiau;
- Belvedere resort Zanzibar - puiku! (šiose foto);
- Bahari Pizza - penktadieniais vyksta gyvos muzikos koncertai - buvom, labai temperamentinga;
- Fadhil žuvies naminis restoranėlis vietiniams ir turistams - pigiau, l.skanu ir egzotiška.

Svarbiausia, kad einant į restoraną nereikia specialiai rengtis, puoštis, nereikia net batų!
Bet jei Jambiani eisite vėlai, prasidėjus potvyniui, pliažu ne visur nueisite, bus užsemtas, teks eiti kaimo gatvelėmis,
Jei įdomu kainos, tai vietinis alus "Safari", "Kilimanjaro" 0,5 l buteliuose po 2,5- 3$, šviežios sultys 2-3$, žuvis, krevetės, kalmarai, aštuonkojai - porcija su garnyru 8-10-12-14$, lobsteris iki 26$.

*****
Ką dar galima pamatyti ir aplankyti Zanzibare, jei nesinori vien gulėti pliaže:

* Nuplaukti į netoli Stoun Town esančią Prison salą su buvusiu kalėjimu ir daugybe milžiniškų vėžlių.

* Nuplaukti į Nakupenda vandens užliejamą salą su balčiausiu smėliu. Galima savarankiškai iš Stoun Town arba užsakomų ekskursijų metu.

* Aplankyti prieskonių ūkius ir pamatyti kaip auga mums egzotiški prieskoniai ir vaisiai.

* Jūrinius vėžliusMnarani Marine Turtles Conservation Pond - vėžlių rezervate galima maudytis su gyvūnais, pamaitinti, bet šiek tiek abejonių kelianti vieta, kai pasiskaitai apsilankiusiųjų komentarus.

* Jozani mišką - rezervatą, kur gyvena unikalios beždžionėlės.

* Urvus su natūraliomis maudyklomis, populiariausios Kuza Cave, Maalum urvas.
* Nardyti šalia koralų rifo.
* Vykti į safarį. Tiesa, teks skristi į žemyninę Tanzanijos dalį. Arčiausiai esantis Mikumi nacionalinis parkas, geriau imkite 2 dienų safarį, kitaip kelionė bus labai varginanti. O labiausiai rekomenduočiau skristi su vietinėmis oro linijomis į Arusha ir pabūti bent 3 dienų safaryje Serengečio, Ngorongoro ar Tarangire nac.parkuose. Apie tokį safarį rašiau I-oje pasakojimo dalyje.

*****

Apibendrinsiu visą kelionę ir sudėsiu akcentus, ką reiktų žinoti planuojant kelionę.

KADA VYKTI? Geriausia į safarius ir poilsiui Zanzibare vykti sausuoju periodu sausio-vasario ir liepos-rugsėjo mėnesiais. Vasarą vyksta gyvūnų migracija, todėl šis laikas pats geriausias ir brangiausias.
Balandis - gegužė yra "ilgojo lietaus" mėnesiai, lapkritis - gruodis -"trumpojo lietaus" mėnesiai.
SKRYDŽIAI. Mes skridome su Turkish airlines Vilnius-Stambulas-Dar es Salam (3,5+7val). Grįžome Zanzibaras -Stambulas-Vilnius. Bilietai 650eur/žmogui
Turėjome vietinius trumpus skrydžius į Arushą ir į Zanzibarą su Precision air ir Tanzania Airlines. Dar 230eur/žmogui pirmyn - atgal.
Bilietus vasariui pirkome dar spalio mėnesį per akciją. Vietinius skrydžius galima pirkti ir vėliau, jų kainos nesikeičia, kiek stebėjau.
Per trumpesnį laiką, ~8val. į Zanzibarą galima nuskristi čarteriais (tiesioginiais) skrydžiais iš Lenkijos ar Lietuvos.
TANZANIJOS VIZA . Galima pirkti atskridus, mokėti 50$ grynais arba kortele.
Galima iš anksto nusipirkti online https://eservices.immigration.go.tz/visa/, atsakymo gali tekti laukti iki 10 dienų.
Mes pirkom vietoj, užtrukom neilgai.
SAFARĮ užsisakinėjom per safaribookings.com ir pasirinkome Msangai Adventure safari kompaniją - jauna kompanija, bet labai stengiasi, gyvai bendravau po safario su jos savininku, jis džiaugėsi, kad mes jau antri lietuviai, pasirinkę jo firmą.

VIEŠBUČIUS užsisakinėjau per booking.com
Arušoj- Banana Farm Eco hostel - 15$ naktis, visiška egzotika, tolokai nuo centro, pernakvot tiko (kokios pretenzijos už 15$ ?!)
Zanzibare, Stountaune - Tembo House hotel - 10 balų!
Jambiani - Savera Beach Houses hotel -10 balų! Rekomenduoju suaugusiems, poroms.

SKIEPAI. Jokie skiepai Tanzanijoje nėra privalomi, bet rekomenduojama skiepytis nuo geltonojo drugio. Skiepas visam gyvenimui, Lietuvoje galima pasiskiepyti Kauno klinikinėje ligoninėje (pigiausiai), Antėjoje, Synlab.
Aš turiu skiepą jau seniai, vyras neturėjo, nes tuo metu Lt vakcinos nebuvo. Laimei, keliavome sausuoju periodu, uodų beveik nebuvo.
Jei į Zanzibarą atskrisite iš Kenijos, geltonojo drugio skiepo sertifikatas BŪTINAS.
Be abejo, patartina atnaujinti difterijos-stabligės skiepą, Lietuvoje jis nemokamas kas 10 metų.
Vaistus nuo maliarijos (Lietuvoje yra Maliarone) gerti rekomenduojama, ypač keliaujant į safarius ar drėgnuoju laiku. Zanzibare galima ir nevartoti, nes čia fiksuojamas tik 1% visų maliarijos susirgimų šalyje.
Mes gėrėme Maliaroną 6 dienas, jokių pašalinių poveikių nepastebėjome.

TRANSPORTAS. Zanzibare iš vieno miesto į kitą važiavome taxi. Oro uostas -Stountaunas 15$ (užsakiau per booking.com
Stountaunas - Jambiani 35$ (naktį 40$)
Žinau, kad oro uostas - Nungwi apie 50$
Taxi geriau užsisakinėti per žinomas firmas ar patikrintus facebook profilius.
Galiu rekomenduoti Mussa Zanzibartours, jie bendrauja per WhatsApp +255788410224
Dar yra toks patikimas Fb EDDIE TAXI Driver Zanzibar.
Daugiau kontaktų ir naudingos info galima rasti FB grupėse Zanzibar ir Travelling to Zanzibar. Jose aptarinėjami ir safariai.
Egzistuoja ir vadinamas vietinis viešasis transportas dala-dala , BET pamačius jį nesinorėjo naudotis.

EKSKURSIJAS galima užsisakinėti per tuos pačius taksistus ar firmas. Taip pat ekskursijas jums būtinai pasiūlys ir vadinami beach boys. Tikrai derėkitės.
Per visokius Viator.com ir kt. ekskursijų platintojus internete nepirkčiau, nes jų kainos stipriai užkeltos. Pvz. jie siūlo Blue safari už 100-150$, o per vietinius gali gauti už 35-40$

PINIGAI. Pasiimkite dolerių, jais galima atsiskaityti visur. Kupiūros tik ne senesnės negu 2009m.
Pasiimkit oro uoste bankomate ir vietinių šilingų, apsimoka, kai perkat nedidelius daiktus, vandenį, suvenyrus.
Viešbučiai, restoranai priima ir korteles, bet beveik visur nuskaičiuos +5%
KĄ DAR PASIIMTI?
Kremą nuo saulės su kuo didesniu SPF ir kremų po saulės, nes vis tiek nudegsite. Būtinai!
Repeletų nuo uodų, ypač jei keliausit lietinguoju laiku.
Fotoaparatą (laimi prieš telefoną, jei norisi gyvūnų nuotraukų safaryje).
Vandens batus, jei turit, gali praversti. Yra pirkti ir vietoj. Jie gali praversti braidant atoslūgio metu ar per Blue safarį. Mes išsivertėm be jų.
Būtiniausių vaistų, nors ir turite sveikatos draudimą. Vaistinių nėra ant kiekvieno kampo kaip Lietuvoje.
*****
Pabaigai pasakysiu, kad Zanzibaras yra tikra rojaus sala, kuri viršijo visus mūsų lūkesčius ir privertė ją įsimylėti. Įsimylėjome ne tik baltą smėlį ir ryškias spalvas, bet ir tą ore plevenančią neskubią, atsipalaiduoti priverčiančią nuotaiką. Jau noriu atgal!

Visada daugiau istorijų Noriu ir keliauju facebook paskyroje >  arba  @noriu_ir_keliauju_ instagrame.