Slider

Ką pamatyti Žydrojoje pakrantėje arba 10 dienų atostogos Prancūzijos Rivjeroje, II dalis

2018 m. rugpjūčio 21 d., antradienis



Jei jau perskaitėte pasakojimo I-ąją dalį, metas judėti toliau. O kuo toliau, tuo gražiau tiesiogine to žodžio prasme. 

Eze 

Jei jau jūs atvykote į Žydrąjį krantą, tai aplankyti Eze miestelį tiesiog būtina. Eze - maždaug 15 km nuo Nicos įsikūręs miestelis, sudarytas tarsi iš 2 dalių: Eze sur Mer kalno apačioje ir viduramžiško Eze-Village aukštai ant kalno, 429 m virš jūros lygio. Eze pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose paminėtas 1075 metais. Miestelis ypač išgarsėjo pačioje aukščiausioje vietoje įkūrus egzotišką sodą Jardin Exotique. Kone prieš 70 metų tuometinis miestelio meras Renė Giantonas (Rene Gianton) sumanė XII a. tvirtovės griuvėsiuose įkurti egzotišką sodą. į pagalbą pasikvietė Žaną Gasto (Jean Gastaud), kuris prisidėjo kuriant ir Monako sodą. Jam prižiūrint ir buvo susodinti šimtai kaktusų ir sukulentų iš Afrikos, Amerikos ir Viduržemio jūros regiono.

Eze taip pat garsėja čia įsikūrusiomis kvapų namų Galimard ir Fragonard parduotuvėmis. Galimard ir Fragonard gamina kvapų esencijas, kurias perka garsiausi kvepalų gamintojai. Kartu gamina ir savo vardo parfumerijos linijas. 

Galimard parduotuvėje-muziejuje galima susikurti ir individualius kvepalus, 100 ml gali kainuoti nuo 200 iki 50 000 eurų. Tad tokia prabanga ne kiekvienam. Bet parduotuvėse parduodami kvepalai nėra brangūs, mes užsukom ir į vienus, ir į kitus. Aš buvau tvirtai nusistačiusi, kad TIKRAI ten nieko nepirksiu, bet pirkau ir aš, ir vyras, ir dukros :) Ir ne po vienus :) Galimard parduotuvė-muziejus (nemokamas) ir ten parduodami kvepalai man labiau patiko. Žodžiu, vyrai, būkite atsargūs ten vesdamiesi savo moteris! :)

Kaip atvažiuoti į Eze? 

Iš Nicos geriausia važiuoti 112 ar 82 autobusu, kuris nuveš iki pat Eze-Village. Jei važiuosite 100 autobusu link Monako, tada teks išlipti Eze sur Mer ir į kalną lipti pėstute apie 40 minučių arba laukti 83 autobuso.

Mes vėl nusipirkę šeimos dienos bilietą už 35 eur iš Juan les Pins važiavome traukiniu apie valandą iki Eze sur Mer stotelės. Išlipę ir pamatę prieš save kalną, kurio viršaus, o tuo labiau miestelio, nesimatė, iš karto supratome, kad pėsčiomis tai jau tikrai nelipsime. Priešais geležinkelio stotį buvo ir autobusų stotelė, kur gerą pusvalandį palaukus atvažiavo 83 autobusas ir per kokias 10 min užvežė mus į kalną iki Eze-Village. Tiesa, tas 83 autobusas važiuoja tik kartą per valandą, tad gali tekti luktelėti. 

O štai ir Eze.


Išlipę iš autobuso nuėjome į TIC, pasiėmėm žemėlapiuką ir 83 autobuso tvarkaraštį, kad nepavėluotumėme, nes buvo numatyta tęsti kelionę iki Monako. 

Viduramžiškas Eze miestelis tarsi kalno karūna - turbūt mieliausias, kokiame esu iki šiol buvusi. Buvau prisiskaičiusi, koks jis mielas ir gražus, ir dar visoks, bet tai ką pamačiau ir pajutau po jį vaikštant, viršijo visus mano išankstinius įsivaizdavimus. 


O šio miestelio-karūnos brangakmenis - egzotinis sodas Jardin Exotique ir iš jo atsiveriantys vaizdai į pakrantę, jūrą, kalnus, iškyšulį Cap Ferrat. Ir čia tinka žodis "pribloškiantys", nes nieko geriau nesugalvosi. Ir jokia nuotrauka, deja, to grožio ir erdvės pojūčio negali perduoti.

Kelias tarp Nicos ir Eze

Puiki vieta atsigaivinti - suoleliai virš tekančio vandens:

Saulė vaizduoja, kaip reikia sėdėti kultūringai...
... ir kaip sėdi normalus atsipalaidavęs vaikas :)
Agavos žiedas 

Bilietas saugusiam į egzotinį sodą 6 eur, vaikams iki 12 metų - nemokamai, studentams 3,5 eur.

Miestelyje užtrukome apie 2 valandas + gal 45 min kol išuostėme visus kvepalus :)

Tiesą pasakius, man norėjosi būti daug ilgiau, ramiai išgerti kavos ar vyno kokiam restoranėlyje, bet pagal planą mūsų dar laukė Monakas.

83 autobusu nusileidome nuo kalno, tada vėl sėdome į traukinį (su tuo pačiu šeimos dienos bilietu, nes galima per dieną įlipti ir išlipti kiek tik nori kartų) ir po 15 min buvom Monake. 

Iš Nicos į Monaką taip pat galima atvažiuoti ir 100-uoju autobusu už 1,5 eur.

Monakas

Monakas - nykštukinė valstybė, jau ketvirtoji mūsų aplankytų nykštukinių valstybių kolekcijoje. Tai antra mažiausia valstybė po Vatikano. Be to, Monakas -  tankiausiai apgyvendinta valstybė, į 2 kvadratinius kilometrus telpa 37 tūkst. gyventojų. Valstybę - miestą sudaro 4 rajonai: senamiestis Monaco Ville, lošimo namų rajonas Monte Carlo, uostas La Condamine ir naujasis rajonas Fontvieille, pastatytas ant iš jūros atkovotos žemės.

Be abejo, Monakas pirmiausia asocijuojasi su turtuoliais, prabangiais viešbučiais ir jachtomis, lošimo namais, kuriuose patys Monako piliečiai lošti negali. 700 metų šalį valdo Grimaldžių dinastija, nuo 2005 metų - princas Albertas II.

Įdomu tai, kad yra netgi atskira tautybė - monegasai arba monakiečiai, kurie turi monegasų kalbą. Iki šiol to nežinojau.

Geležinkelio stotyje informacijos centre gavome nemokamą Monako žemėlapį, šio bei to pasiklausinėjome ir pėsčiomis patraukėme link egzotinio sodo Jardin Exotique. Taip, Monake irgi toks yra. 

Po Monaką galima puikiai judėti pėsčiomis, kadangi miestas  nedidelis ir turi puikų dalyką - nemokamus liftus, kurių dėka galima greit leistis nuo kalno ar kilti nevinguriuojant gatvėmis. Liftai sužymėti žemėlapyje. Be abejo, yra ir miesto autobusai, bilieto kaina 2 eur. Dar galima pagrindines vietas apžiūrėti važinėjant turistiniu traukinuku suaugusiems už 10 eur, vaikams už 5 eur.

Einant yra daug nuorodų į lankytinus objektus, tikrai lengva viską rasti. Taip pat eidami radome dar kelis turizmo informacijos kioskelius, kur galima buvo gauti žemėlapių ir patarimų.

Vaizdas iš geležinkelio stoties balkono. Apačioje yra autobusų stotis

Iki Jardin Exotique ėjome per maždaug 15 min. Bilieto kaina suaugusiam 7,2 eur, 4-18m. vaikui - 3,8 eur, iki 4 m. nemokamai

Sode apsilankyti rekomenduoju ne tik dėl gausios kaktusų ir sukulentų kolekcijos, bet ir dėl nuo kalno atsiveriančios panoramos. Į lankymo kainą įskaičiuotas ir apsilankymas kalne esančioje grotoje, pilnoje stalagtitų ir stalagmitų. Į grotą galima eiti tik su gidu, ekskurijos vyksta kas valandą, trunka 40 min. Būkite pasiruošę nulipti 300 laiptelių žemyn ir tiek pat aukštyn.

Senamiestis su princo rūmais
Naujasis rajonas Fontvieille 

Pavaikščioję po sodą, vėl gatvelėmis, parkeliais, liftais pėsčiomis nusileidome iki Alberto I bulvaro, kuriame yra Formule 1 trasos startas. Čia jau mano vyras norėjo patikrinti, koks ten ypatingas asfaltas paklotas :) Paprastą dieną tai gatvė ir tiek.

Nuo sodo iki centro važiuoja nr. 2 autobusas, bilieto kaina 2 eur.

Eini, džiaugiesi švara ir tvarka, ganai akis į gražius pastatus, prabangius Maserati, Ferrari, Bugatti.

Paminklas Villiam Grover, kuris su Bugati 35b nugalėjo I-asias Monako Gran prix lenktynes 1929-04-14

Turbūt didžiausia Monako įžymybė - Monte Carlo kazino.


Gražus, prabangus pastatas, kuriame lošė ir Džeimsas Bondas :) Ne tik kazino, bet ir operos ir baleto teatras, į kurį šiaip sau bet kada neužeisi. Įėjimas į kazino tik su pasu, 10 eur. Dieną galima būti apsirengus paprasčiau, o vakare jau reiktų pasipuošti.

Iš kitos pusės dar gražesnis 
Prie kazino visas prabangių automobilių paradas. Gražuolės mašinos stovi ne tik prie kazino pastato, bet atvažiuoja ir suka ratus aplink žaliąją salelę su fontanu. Man visai tai pasirodė gana komiška :) Pagalvojau, kad berniukai yra berniukai, tik amžius ir žaislai skiriasi. Lietuvoje rodosi savo BMW, o Monake Aston Martin arba kokį Ferrari su numeriais "DEADPOOL". Smagu pažiūrėti :)


Visko Monake neapėjome, vis tik diena buvo karšta ir ilga. Liko neaplankytas senamiestis, Okeonografijos muziejus (dabar rašydama dar kartą gavau velnių nuo dukros), princo Alberto automobilių kolekcija. Turint laiko, manau, geriau planuoti atskiras išvykas į Eze ir Monaką.

Iš Monako išvažiavome apie 19 val. pilnut pilnutėliu traukiniu.

Verdono kanjonas arba gilyn į Provansą 

Turiu pasakyti, kad ši dienos išvyka buvo tarsi visos kelionės kulminacija - tokia pilna pilnutėlė nuostabių gamtos vaizdų ir Provanso paveikslėlių. Jei galėčiau atsukti laiką atgal, šiam maršrutui skirčiau 2 dienas. Tikėjausi, kad bus gražu, bet kad taip patiks, kad užsinorėsiu vėl čia grįžti ir dar "giliau" lįsti į Provansą, nesitikėjau. Ir dar. Supratau, kad Provansas nepakenčia skubėjimo.

Išvyka buvo planuota iš anksto, bet mano klaida, kad iš anksto neužsisakėme mašinos. Galvojau, kad ką čia užsisakinėti, juk tik vienai dienai reikia, kurortinėj zonoj bus pilna autonuomos punktų ir vargo neturėsim. O pasirodo, kad nieko panašaus. Čia ne Ispanijos ar Graikijos kurortai, Prancūzijoje niekas nepersidirba. Taip jau išėjo, kad išvyką atidėliojome ir jai liko sekmadienis, o sekmadienį, pasirodo, Juan les Pins - Antibuose jokia autonuoma nedirba. Ir šeštadienį tik kai kurios dirba iki pietų. Ir mašinų jos jau nebeturi, nebent Herz'as gali pasiūlyti E klasės mersedesą už labai nepadorią sumą.

Taip jau gavosi, kad teko nuomotis mašiną 2 dienoms. Geriausia, ką radome internetu - Renault Twingo kibirėlį 2 dienoms už 112 eur +52 eur  už pilną draudimą ir dar rezervavo 900 eur kreditinėje. Tiek guodė, kad gavome nemokamos ridos 500 km, o jei būtume nuomavę vienai dienai, būtų tik 150 km. Kur su tiek nuvažiuosi?! Žodžiu, buvome apakę nuo tokių sąlygų ir prancūzų darbo stiliaus, bet ką padarysi.

Negana to, nuėję atsiimti mašiniuko į Rentacar Antibuose, prasėdėjome visą valandą, nes iškilo neaiškumų su rentalcars.com, per kuriuos internetu ir užsisakėme.

Žodžiu, pasižadėjau sau, kad daugiau tokių klaidų nekartosiu, mašina nuomuosimės iš anksto ir tik tiesiogiai, o ne per perpardavinėtojus.

Kitą dieną atsikėlėm anksčiau, išvažiavome apie 8 val. ryto maršrutu:

Antibes - Grasse - Castellan - La palud sur Verdon - Mausters Sainte Marie - levandų laukai (Vallensole kryptis)


Grasas (Grasse)


Miestelį galima vadinti Prancūzijos kvepalų sostine. Jį garsina Fragonard ir Galimard kvepalų namai. Dar žinomesnis jis visiems tapo po P. Siuskind romano, o vėliau ir filmo "Kvepalai".

Į Grasą galima atvažiuoti traukiniu iš Kanų ar Antibų. Bet vien jam vienam skirti dienos, manau, neverta. Jaukus senamiestis, siauros gatvytės, Fragonard ir Galimard kvepalų namai-muziejai, Notre Dame du Puy katedra - visa tai galima apeiti per gerą valandą. Na, jei pernelyg ilgai neužsibūsit ebeuostydami kvapus :)

Mes atvažiavome prieš devynias, TIC dar nedirbo, tai tik nusifotografavom stende nupieštą miesto planą ir išėjome tyrinėti miestelio be jokių patarimų. Parkingų nemažai, jie mokami, berods 1 eur/val. Nemokamai galima parkuotis prie kvepalų muziejaus.

Nuo 9 ryto jau pilna kavinė vyrų, hm...

Užsukome į Fragonard nemokamą kvepalų muziejų. Jis kur kas didesnis negu Eze esantis Galimard.

Kelioninė madam, o gal mesje, dėžutė

Kukli išorėje, bet tiesiog pribloškusi mane savo vidumi Notre Dame du Puy katedra. Pradėta statyti XII amžiuje, tobulinta XIII a. ir XVIII a. Specialiai nedėsiu viduje darytų nuotraukų, nuvažiuokite ir patirkite tą įspūdį :)

Beje, katedroje yra keletas Rubenso tapytų paveikslų.


Mes po miestelį paklaidžiojome be jokio plano, bet, manau, kad per kiek daugiau nei valandą pamatėme viską.

Kitas mūsų sustojimas -  Castellan miestelis. Jo pavadinimas reiškia "durys", tai tarsi vartai į Verdono kanjoną. Pro miestelį teka Verdon upė, todėl čia įsikūrę daugybę firmų, siūlančių raftingo, kanjoningo (uch kaip norėjau tai išbandyti!), kopinėjimo po kalnus ir kt. pramogas.

Tik įvažiavus į miestelį, už tilto yra mokamas parkingas, bet už jo pasukus į dešinę, prie pat kalno galima parkuotis nemokamai. Čia pat galima nusileisti prie upės ir papiknikauti, ką daro nemažai turistų, prisipirkę užkandžių miestelyje. Mes taip pat sunaikinom savo iš namų įsidėtus sumuštinius.



Prie šio tilto radome nuorodą, kad už 1,5 km arba 30 min kopimo į kalną galima rasti Notre Dame du Roc - ant kalno esančią katedrą. Apie ją nieko nebuvau girdėjusi, tad laiko tokiam ėjimui neturėjome. Liko apgailestauti, nes dar važiuojant link miestelio, mačiau aukštai aukštai ant kalno vaikštančius mikroskopinius žmogeliukus ir katedros kryžių. Galiu tik įsivaizduoti, koks vaizdas iš ten atsiveria. Dar viena vieta ateičiai :)

Pailsėję navigacijoje įvedėme La Plud sur Verdon miestelio nuorodą, kurį privažiavus yra Auberge des Cretes arba D23 kelio nuoroda. D23 kelias yra žiedinis, prasideda ir baigiasi miestelyje. Privažiavus nuorodą rekomenduojama D23 keliu važiuoti pagal laikrodžio rodyklę, nes važiuojant į priešingą pusę pasitinka "plyta". Pakeliui dešinėje pusėje yra daug praplatėjimų-sustojimo aikštelių, kur galima išlipti ir pasigrožėti kanjono vaizdais. O žiūrėti ir grožėtis tikrai yra į ką.

Verdono kanjonas Grand Canyon du Verdon - didžiausias Europoje 25 km ilgio ir 700 m gylio per amžius susiformavęs gamtos stebuklas. Vaizdai ten pasakiški! Tarpeklio gylis, erdvė, sklendžiantys didžiuliai ereliai - norisi stabdyti laiką.

Žiūriu į erelius :)
Serpantinai irgi įspūdingi
Atrodo, kad pasieksi dangų :)

Mums išpuolė pati karščiausia per visą kelionę diena, šiluma +30, tad dažnas iššokimas ir sugrįžimas į mūsų per kelias minutes spėjusį įkaisti Twingo gerokai išvargino. Atsigaivinome ledais sugrįžę į Palud sur Verdon.

Toliau kelias vedė link Lac de Sainte-Croix ežero, o tiksliau, išplatėjusios užtvenktos Verdon upės. Nusileidus iki tilto abipus galima pasimaudyti arba išsinuomoti vandens dviračius, motorines valtis, baidares ir nuplaukti atgal į kanjoną. Aišku, sekmadienį ten buvo tokia žmonių galybė, kad sulaukti eilės išsinuomoti ką nors nebuvo vilties. Tad išsimaudėme ir nuvažiavome tolyn į Moustiers Sainte- Marie miestelį. 


Moustiers Sainte-Marie įsikūręs V formos tarpeklyje. Mus vėl pasitiko siauros gatvelės, daugybė levandomis puoštų keramikos dirbinių, fontanėliai, mielos kepyklėlės.


Svarbiausia miestelio įžymybė - Notre Dame de Beauvoir koplyčia ir tarp dviejų uolų kabanti aukso žvaigždė. Pasakojama, kad kryžiaus žygio metu Blaco kunigaikštis, pakliuvęs į saracėnų nelaisvę meldėsi ir pažadėjo, kad jei jis grįš į savo gimtą kaimą, Šv. Marijos garbei pakabins virš miestelio aukso žvaigždę.

Tikroji žvaigždės atsiradimo istorija nėra žinoma, bet aišku, kad dabar kabanti žvaigždė yra jau 11-ta istorijoje. Auksinė, 1,25 m skersmens, kabanti ant 135 m ilgio grandinės, kartu su grandine sverianti 150 kg.

Notre Dame de Beauvoir koplyčia pastatyta XII amžiuje, iki jos veda takelis su 262 laipteliais. Ir vėl dideliam mano liūdesiui, mes iki jos neužlipome. Nes mūsų dar laukė levandos ir ilgas kelias namo.

Koplyčia tarpeklyje ir auksinė žvaigždė

Visai netoli pavažiavus nuo Moustiers Sainte- Marie link Valensolle pamatėm levandų laukus su daugybe besifotografuojančių žmonių. Sustojome ir fotografavomės ir mes :)




Prisikrykštavę tarp levandų, pasukome link Antibes. Važiavome toliau ežero pakrante link autostrados. Pakeliui radome dar daugybę levandų laukų, keletą viduramžiškų miestelių, į kurių kiekvieną norėjosi užsukti. Su vyru pasvajojome, kad čia reiks kada nors dar sugrįžti.


Antibuose buvome apie 22 valandą. Per dieną nuvažiavome apie 300 km, sunaudojome 36l benzino. 

*****

Ar mums visiems kelionė patiko? TAIP! Ar rekomenduočiau ją kitiems? Žinoma!

Žydroji pakrantė puikiai tinka ir poilsiui, ir pažinimui. 

Kelionės paskaičiavimai: 
  • lėktuvo bilietai 4 x 62 eur - 248 eur
  • apartamentai 10-čiai dienų - 789 eur
  • mašinos nuoma - 164 eur
  • transporto bilietai - 134 eur
  • muziejai, sodai - 94 eur
  • maistas, suvenyrai ir kt.- apie 600 eur

Viso 2000 eur, žmogui -  500 eur.



P. S. skrisdama lėktuvu namo pagalvojau: gal vertėtų pasimokyti prancūzų kalbos? :)

5 komentarai:

  1. Vertėtų ir prancūzų pasimokyt- ten tiek nuostabių kampelių ) Arūna

    AtsakytiPanaikinti
  2. Egzotiški sodai Eze ir Monake: verti dėmesio abu? Ar užtektų tik kurių vienų ir kurie iš jų patiko labiau?
    Ačiū. :-)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Noriu ir keliauju2018 m. spalio 3 d. 23:01

      Užteks Eze.Monake aplankykit jei liks laiko.Man abu patiko,bet po Eze jau nebėr to vau.

      Panaikinti
  3. O man Mokako egzotiškasis sodas paliko didesnį įspūdį, nes jis buvo aplankytas pirmas. Šiaip verta abu aplankyti. Eze dar ir po miestelį pasivaikščioji. Vaizdai nuo kalno nustabūs ir vienur ir kitur. ;)

    AtsakytiPanaikinti

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan