Slider

Pavasario savaitgalis Romoje. II dalis

2018 m. balandžio 22 d., sekmadienis

3-čioji diena, sekmadienis

Ne bet koks, o Verbų sekmadienis. Gatvėse daugybė žmonių, nešinų alyvmedžių šakelėmis.

Šios dienos mūsų planas - aplankyti Tivolį ir garsią jo puošmeną - Villą d'Este. Ir iš karto pasakysiu, kad visiems, atvykstantiems į Romą, labai rekomenduoju ten apsilankyti. Kokia bebūtų graži ir įdomi Roma, be galo smagu atsikvėpti nuo didelio miesto.

Vėl keliavome į Termini stotį, pakeliui užsukome į Švč. Mergelės Marijos  baziliką (Basilica Santa Maria Maggiore). Tai viena seniausių, gražiausių ir svarbiausių bažnyčių Romoje, ketvirta pagal dydį.

Pasak legendos, 352 metų rugpjūtį Švč. Mergelė Marija tuometiniam popiežiui apsireiškė sapne ir įsakė pastatyti bažnyčią toje vietoje, kurioje kitą dieną iškris sniegas. Stebuklas įvyko, rugpjūčio 5 d. Romos gyventojai pamatė apsnigtą Eskvilino kalvą ir ant jos buvo pradėta statyti bažnyčia.

Dar bazilika vadinama švč. Lopšio Marijos bažnyčia, nes joje urnoje saugomos ėdžių, kuriose gimė Jėzus, liekanos (kas man sunkiai tikėtina, atsiprašau tikinčiųjų...).

Taip pat ši bazilika įdomi mums lietuviams, nes Šiluvos miestelio Švč. Mergelės Marijos Gimimo bazilikoje yra beveik identiška Salus Populi Romani ikonos, esančios šioje bazilikoje,  kopija, kuri irgi, sakoma, turi stebuklingų galių. Daugelis meno kritikų teigia, kad Šiluvos ikona yra viena geriausių Romos Salus Populi Romani ikonos kopijų.

Nustebino tai, kad pagrindinės mišių iškilmės vyksta lauke, vėliau persikelia į vidų, kur galingai gieda vyrų choras.

Nuo statybų pradžios bazilika keletą kartų buvo tobulinta, todėl nėra vientiso stiliaus, bet ji vis tiek labai graži ir įdomi. Man ypač patiko kiek neįprastos horizontalios lubos.

Norint aplankyti Tivolį, reikėjo važiuoti B metro linija iki Ponte Mamolo stotelės (priešpaskutinė metro stotelė).

Pakilus iš metro, pirmame stotelės aukšte buvo tabako kioskas-parduotuvėlė su Cotral užrašu. Ten nusipirkome Cotral autobuso bilietus į Tivolį ir atgal (į vieną pusę 2,2 euro).

Tada reikėjo pakilti į antrą aukštą, nuoroda "partenze Cotral", kur buvo autobusų aikštelės. Autobusai važiuoja kas 30-40 min.

Pas vairuotoją pasižymėjome bilietėlius, dar pasitikslinome, ar važiuoja iki vilos. Taip, atsakė žavi vairuotoja. Važiavome apie valandą.

Išlipti reikėjo stotelėje Villa de Este piazza Garibaldi/ Villa d'Este, o tų stotelių pavadinimų niekas nesakė, bet atvažiavus vairuotoja mums šūktelėjo, kad jau metas lipti. Sustojimas buvo pačiam centre, reikėjo paeiti atgal ir sukti į dešinę, kur atsivėrė senamiestis.

Arba galima vykti į Tivolį traukiniu iš Tiburtina stoties, kelionė trunka apie 45min, tik bilietai bus kur kas brangesni.

Šitoje vietoje šioks toks moteriškas lyrinis nukrypimas. Bet kaip būna: Lietuvoje galvodama apie naują vasaros sezoną ilgai renkiesi ir nusiperki gražius ir kokybiškus, na, ir nepigius akinius nuo saulės, tada ruošdamasi į kelionę juos užmiršti, nes Lietuvoj šalta ir apsiniaukę. Ir galų gale  Romoje, kai  nusibosta vaikščioti prisimerkus, nusiperki stotyje iš gatvės prekiautojo kaži kokius akinius už 5 eurus! O dar vis pagalvodavau, kas iš tų gatvės prekeivių ką nors gali pirkti... :)

Ir tokių metro traukinių esama

Tivolis - 30 km už Romos esantis nedidukas, be galo jaukus, antikos laikus menantis miestukas.

Renesanso laikais Tivolyje savo vilas pradėjo statytis popiežiai ir kardinolai. Garsiausios dvi vilos: Villa Gregoriana ir Villa d'Este. Villa d'Este buvo pradėta statyti 1549 m. Pirro Ligorio kardinolui Ippolito d'Este. Ši vila laikoma vienu gražiausiu renesansinių parkų Europoje, įtraukta į UNESCO saugomų objektų sąrašą. Ir dar ši vila labai populiari tarp besituokiančiųjų.

Villa d'Este lankymas ir kainos vilos puslapyje. Mes mokėjome po 8 eur, nuo gegužės 1 d. bus 10 eur. Galima išsinuomoti audiogidą.

Pirmiausiai apžiūrėjome vilos menes, ohoho, kokios freskos, kokie vaizdai pro langus.

Bet labiausiai man patiko parkas. Žaluma, begalė fontanų, jau pražydę narcizai ir tulpės, vaizdai iš balkonų ir terasų - ajajai-ojojoj KAIP G-R-A-Ž-U!

Pasivaikščiokime...

Matosi ir miestelis
Vargonų fontanas. Vargonais groja kas 2 valandas, po to jie pasislepia
Kas tai per mistinis padaras?
Prie Ovaliojo fontano
Dianos iš Efeso arba Motinos gamtos fontanas
Centrinis fontanas
Kaip reikia fotografuoti, kai mergina paprašo :)

Išeinant jau pradėjau pavydėti tiems, kas atvyks po savaitės kitos - parke buvo tiek daug krūminių bijūnų, pilnų didžiausių pumpurų. Jau įsivaizdavau jų kvapą...

Prisivaikščioję po parką labai išalkome, tad prisėdome jaukioje gatvelėje. Buvo taip šilta, gera niekur neskubėti, tiesiog mėgautis skania pica, geru oru, stebėti miestelio gyventojus. Va čia ir pagalvojau, kad tokios minutės (ar valandos) ir yra tikrasis kelionių ir atostogų gėris :)

Pavalgius dar valandėlę pasivaikščiojome po miestelį.

Dar ledų, dar espresso ir bėgte į autobusą. Beje, autobuso, važiuojančio į Romą, stotelė buvo visai kitur negu ta, kurioje išlipome. Ji buvo pagrindinėje aikštėje.

Grįžę ir pailsėję viešbutyje, išėjome pasigrožėti vakarine Roma.

Prie Koliziejaus vakarais susirenka daugybė mėgėjų fotografuoti. Visi laukia TO gražiausio apšvietimo :)

Mes irgi ten šiek tiek pasėdėjome. Ir stebėjome ne itin malonius niekučių siūlytojus. Pavyzdžiui, prieina atseit draugiškai nusiteikęs jaunuolis, pradeda kalbinti, šnekėtis apie šį bei tą, iš kur tu, ką tavo šalyje mano apie juodaodžius ir pan. Tada užriša ant rankos iš siūlų padarytą apyrankę, vėliau lyg tarp kitko užsimena, kad šiandien jo gimtadienis, tada - gal gali duoti pinigų, nes taip liūdna gimtadienio nešvęsti, nes neturi pinigų... Sėdėjau ir stebėjau kaip naivūs turistai leidžiasi su jais į pokalbius...

Na, o su tais, kurie nori "padėti" ir siūlosi jus nufotografuoti su jūsų telefonu ar fotoaparatu, tai net nežinau, kaip baigiasi.

Ir vėl ratais po senamiestį :)

4-ta diena, pirmadienis

Vėlai vakare laukė skrydis namo, tad išsiregistravome, apartamentuose palikome lagaminus ir iškeliavome toliau grožėtis ir mėgautis Roma. Dar nebuvome Ispanijos aikštėje ir nesėdėjome ant Ispanijos laiptų, tad nuėjome pėstute iki jų. Oras ir saulė džiugino, ir eiti buvo ne per toliausia.

Ispanijos aikštė ir laiptai - be galo populiarios vietos Romoje, ten visada pilna žmonių ir gana sunku nusifotografuoti, kad į kadrą nepapultų koks nors japonas ar kinas :)

Aikštės centre - valtelės formos fontanas, kurį XVII a. pastatė P. Bernini. Fontanas vaizduoja skęstančią valtį - legenda byloja, kad kai XVI amžiuje buvo patvinusi Tibro upė, iš šios vietos buvo nuplukdyta valtis.

Aš, japonė ir Ispanijos laiptai :)

Papusryčiavę vienoje jaukioje kavinėje (didžiulis sumuštinis su Parmos kumpiu ir mozzarela sūriu "tik" 5eurai, bet labai skanus + kava jau lietuviška kaina) toliau judėjome link Piazza de Popolo.

Štai ir aikštė su dviem vienodomis bažnyčiomis ir grojančiais "bitlais". Beje, šioje aikštėje XVIII ir XIXa. buvo atliekamos viešos egzekucijos. O dabar sutinkami Naujieji metai.

Apsauga
Priėjome Kolonos aikštę.

Toliau keliavome neskubėdami, užsukdami šen bei ten, kol vėl priėjome Panteoną. Be jokių eilių užėjome į vidų (ką ten matėme, jau rašiau I-oje pasakojimo dalyje).

Minervos aikštė. Drambliuko su obelisku skulptūra. Įdomu tai, kad kai Bernini sukūrė šia skulptūrą, nelabai drambliu pažįstantys romiečiai galvojo, kad čia paršelis :)

Vėžlių fontanas
Hario Poterio pėdsakai Romoje :)

Priėjome Tibro pakrantę ir senąjį Romos getą. Ar žinote, kad žodis "getas" kilo iš italų kalbos? Aš nežinojau iki šiol. Pirmasis žydų getas buvo įkurtas Venecijoje 1516 metais. Tuomet daugelis Venecijos žydų buvo priversti persikraustyti į miesto rajoną, kuriame buvo metalo liejykla. Itališkai žodis getto reiškia "čiurkšlė, pliūpsnis", šiuo atveju - karšto metalo pliūpsnis.

Senasis Romos getas buvo įkurtas 1555 metais po to, kai popiežius Paulius IV paskelbė bulę, kuria apribojo žydų laisvę popiežiaus valdomoje valstybėje.

Pagrindinė Romos sinagoga
Patraukėme į Tibro salą

Prieinam antikinė šventyklą, neblogai išsilaikiusią iki šių laikų:

Ir čia pat stovėjo Kosmedino Švč. Mergelės Marijos bazilika. Tiksliau, jos buvo galima ir nepastebėti, nes visas pastatas uždengtas apsauginiais skydais, siekiant apsaugoti nuo žalingo aplinkos poveikio, matyti tik bokštas ir turistų eilutė. Visi jie laukia pamatyti Teisybės burnos. Niekas nežino, kieno tai atvaizdas, gal romėnų dievo Jupiterio, o gal Okeano. Anksčiau liaudis tikėjo, kad burna nukąs ranką melagiams arba neištikimiesiems. O gal antikinės Romos laikais šis paminklas buvo tiesiog kanalizacijos dangtis. 1632 m jis buvo įtaisytas bazilikoje. Bazilika ypač sena ir man labai graži viduje. Čia buvo daugybė šventųjų kankinių relikvijų, kurias galima apžiūrėti nusileidus į požemius.

Teisybės burną išbandėm ir mes :)

Negi aš melagė???

Išėję iš bažnyčios palipome šiek tiek į kalną, kad iš Apelsinų sodo (Giardino degli aranci) pasigrožėtume Romos panorama. Dar šis parkas vadinamas Parco Savello. Parkas atidarytas nuo ryto iki vakaro, įėjimas nemokamas.

Iš terasos matyti  Šv. Petro bazilikos kupolas...

... ir Viktoro Emanuelio II paminklas.

Išėję iš parko praėjome ir Romos rožyną, bet šiuo metu ten dar tuščia. Atsiradome prie Circo Massimo. Po žemės drebėjimo čia liko tik dykynė, o prieš 2000 metų buvo viena iš populiariausių Romos vietų, kurioje romiečiai rinkdavosi stebėti įspūdingų vežimų lenktynių bei kitų renginių. Stadione galėjo tilpti iki 250 000 žiūrovų.

Šioje vietoje ir baigėsi mūsų tyrinėjimai, sėdome į metro ir nuvažiavome atsiimti savo lagaminų į viešbutį.

Ir dar negaliu nepasidalinti mūsų vakarienės vieta šalia Termini stoties. Tai visiškai gurmanams siaubą galinti sukelti arabų užeiga Via Cavour ir Via Giovanni Giolliti gatvių kampe, kur valgo daug labai juodų žmonių. Jau pavargus nuo picų, makaronų ir baltos duonos gaminių (prisipažįstu, nesu jų didelė mėgėja, nors ir kokie jie skanūs bebūtų) aš suvalgiau be galo skanią doradą su visokiais priedais, o MB visą viščiuką už tikrai padorius pinigus. Tad nebijokite užsukti ir jūs, ypač jei taupote pinigus :)

Ir visai pabaigoje vykstantiems į Romą noriu parekomenduoti Simono, Jurgos ir Pauliaus Jurkevičių išleistą knygą "Sava Roma", kuri pilna naudingos ir įdomios informacijos apie amžinąjį miestą.

*****

• maistas ir kitos išlaidos - apie 200 eur

Viso: 710 eur dviems keliautojams

8 komentarai:

1. Sekantį kartą, kai būsim Romoje, būtinai važiuosim į Tivolį. O tos gražiosios lubos, vadinamos kesoninėmis.) Arūna

Atsakymai
    1. Ačiū,Arūna,už patikslinimą :) Ir už tai, kad skaitai!

Panaikinti
  2. "Sava Roma", kuri pilna naudingos ir įdomios informacijos apie amžinąjį miestą, anot jusu, taippat ir pilna klaidingos informacijos... joje net 3 grubios klaidos!!!! geda turetu buti jos autoriams sitiek metu gyvenantiems Romoje. eiline komercija ir tiek!

Atsakymai
    1. Gal pakomentuokit plačiau, kur tos klaidos. Manau, ne tik man bus įdomu.

Panaikinti
    2. as tos knygos pati neskaiciau, bet man pasake zmogus, kuris turi ta knyga ir ne karta buvo Romoje. Jus turite... taigi, anot knygos, kokie/kieno zymus paveikslai kaba Santa Maria del Popolo baznycioje???

3. Aš nereklamuoju nei tos knygos, nei ruošiuos tapti Romos gide. Mano misija - pasidalinti įspūdžiais ir paskatinti žmones keliauti. Į Jūsų klausimus nesiruošiu atsakinėti, čia ne egzaminas. Jei žinote kažkokias tiesas ar klaidas, sakykite, o ne iš serijos "aš nežinau, bet kažkas sakė" ir t.t.Juk jau rašiau, kad galite tas klaidas įvardinti ir tuo būdu visi kažką naujo sužinos. Visiems bus naudos.
    Gyvenkime taikiai :)

Atsakymai
    1. tai jus tos knygos neskaitete... :-) nereklamuojate, bet rekomenduojate...

Panaikinti
  4. Autorius pašalino šį komentarą.